نرم افزارحسابداری صدگان

لایحه معافیت دهیاری ها از قانون مالیات های مستقیم تصویب شد

0 528

حسابداراپ

هیات وزیران لایحه معافیت دهیاری ها از قانون مالیات های مستقیم را با هدف حمایت از دهیاری ها به تصویب رساند.

پندار سیستم


به گزارش خبرگزاری مهر، هیات وزیران به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند واگذاری اوراق مشارکت فروش نرفته، مصوب کرد فهرست پیمانکاران، مشاوران و تأمین کنندگان تجهیزات طرح های انتفاعی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی، به همراه میزان مطالبات معوق آنها که به تأیید ذی حساب مربوط رسیده است، برای اوراق مشارکت ریالی و یا صکوک اسلامی توسط ناشر و یا توسط دستگاه اجرایی ذی‏ربط به بانک عامل ارایه شود.

لایحه معافیت دهیاری ها از قانون مالیات های مستقیم تصویب شد

هیات وزیران با توجه به تشابه وظایف دهیاری‏ ها با وظایف شهرداری و مربوط به امور روستاها و معافیت شهرداری‏ ها از پرداخت مالیات، لایحه معافیت دهیاری ها از قانون مالیات های مستقیم را با هدف حمایت از دهیاری ها به تصویب رساند.

این لایحه با عنایت به اینکه دهیاری‏ ها به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با شخصیت حقوقی مستقل تشکیل شده ‏اند و عموماً براساس کمک ‏های دولت و درآمدهای محدود ملی اداره شده و کلیه عوارض و درآمدهای دهیاری براساس اساسنامه، تشکیلات و سازمان دهیاری‏ ها، منحصراً به مصرف همان روستا می ‏رسد، تصویب شد.

سود و کارمزد پرداختی به صندوق نوآوری و شکوفایی جزء هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شوند

دولت با هدف کاهش هزینه‌های تولید شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ساماندهی نظام تأمین مالی فعالیت‌های این شرکت ها، مصوب کرد سود و کارمزد پرداختی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به صندوق ‏های نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی جزء هزینه‏ های قابل قبول مالیاتی، محسوب شوند.

 



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.