نرم افزارحسابداری صدگان

تعطیلی واحدهای صنفی طلا به دلیل مالیات بر ارزش افزوده

0 805

حسابداراپ

در همایش “هنر صنعت” طلا و جواهر ایران عنوان شد که بازار طلا به دلیل اخذ مالیات بر ارزش افزوده از این صنعت در شرایط نامطلوبی قرار دارد و بسیاری از واحد های این صنعت به همین دلیل به تعطیلی کشیده شده است.

پندار سیستم


به گزارش ایسنا، همایش ملی هنر صنعت طلا و جواهر ایران با حضور جمعی از فعالان این صنعت امروز ۲۱ اسفند، با محوریت مالیات ارزش افزوده طلا برگزار شد و فعالان و کارشناسان این صنعت به تشریح وضعیت این بازار و به اثرات دریافت مالیات بر ارزش افزوده از طلا پرداختند و عنوان کردند که این مالیات بازار و صنعت طلا و جواهر را در شرایط سختی قرار داده و بسیاری از واحدها را به تعطیلی کشانده است.

سلیمان مددپور-  دبیر همایش ملی هنر و صنعت طلا و جواهر ایران – در این همایش عنوان کرد: هنر، صنعت طلا و جواهر در ایران مظلوم واقع شده است و برای همین در حال رفتن به سمت تاراج و نابودی است.

وی ادامه داد: با وجود کاستی هایی که پیش روی مان قرار داشت سعی مان بر این بود همایشی را برای هم اندیشی در خصوص مشکلات صنعت طلا و جواهر برگزار کنیم و انتظار داریم با توجه به مظلومیت این هنر صنعت انتظار داریم به نقطه نظارت مشترکی برسیم.

همچنین – حسین پنداروند – عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان طلا و جواهر استان تهران – گفت: ما باید دولت را متقاعد کنیم که به طلا و جواهر به عنوان یک هنر و صنعت نگاه کند و نه آنکه به طلا و جواهر رویکرد صنفی داشته باشد.

وی با بیان اینکه صعنت طلا و جواهر بالاترین گردش مالی را در بخش خصوصی دارد ادامه داد: وقتی که کوچکترین مشکلی برای صنعت خودرو پیش می‌آید  شاهد هستیم که چه هیاهویی پیش می آید. مگر گردش مالی و ارزش افزوده واقعی خودرو چقدر است؟ ما باید نگاه دولت به صنعت طلا و جواهر را عوض کنیم. آیا ما حق داریم صنعتی که از گذشته به ما رسیده است را نابود کنیم؟ تاریخ به ما چه خواهد گفت؟

پنداروند اضافه کرد: دولت اگر به ظلا به جای نگاه صنفی نگاه صنعتی داشته باشد به نغع خودش هم خواهد بود. رشد اقتصادی کشور با تولید می تواند ارتقا پیدا کند و طلا و جواهر می‌تواند در رشد اقتصادی سهیم باشد اما متاسفانه نگاه صنفی به طلا فروشی می شود. بازار طلا و جواهر گردش مالی بیش از هزار میلیارد تومانی دارد و می تواند ظرفیت بالایی برای اقتصاد ما ایجاد کند.

همچنین در این همایش شریعت پناه – از فعالان پیشکسوت صنعت طلا و جواهر مطرح کرد که بر اثر مالیات بر ارزش افزوده طلا ۲۵ هزار نفر در این صنعت بیکار شدند و طلا از چرخه زندگی خانوارها خارج شده است.

وی عنوان کرد: بعضی تصور می کنند که طلا فروشان نمی خواهند مالیات بدهند اما اینگونه نیست. طلافروشان مالیات بر درآمدشان را پرداخت می کنند اما مالیات بر ارزش افزوده مربوط به مشتری می شود. ما ۷ درصد سود می‌گیریم و باید ۹ درصد مالیات ارزش افزوده از جیب مان بدهیم در حالی که آن را نگرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا، پیش تر اعلام شده بود که قرار است مسئولان و مدیران دولتی مربوطه در این همایش حضور پیدا کنند اما این همایشض صرفا با حضور جمعی از فعالان صنعت طلا و جواهر و بدون حضور مسدولان برگزار شد  که گلایه های سخن ران ها و حاضران در همایش را به دنبال داشت. از سوی دیگر نیز از سوی خود فعالان این صنعت هم برای حضور درهمایش استقبال چندانی به عمل نیامده بود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.