نرم افزارحسابداری صدگان

بیانیه FATF درباره اقدامات یک‌ساله ایران

0 608

حسابداراپ

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) بیانیه‌ای درباره اقدامات ایران در عمل به استانداردهای بین‌المللی طی یک‌سال اخیر صادر کرد.

پندار سیستم


به گزارش ایبِنا، گروه ویژه اقدام مالی (‌FATF) اعلام کرد: ایران تنها تا ژوئن (خردادماه ۹۶) زمان دارد تعهدات خود را اجرایی کند، در غیر اینصورت اقدامات مقابله‌ای خود را علیه این کشور از سر می‌گیریم.

‌FATF در ماه ژوئن اقدامات خود علیه ایران را به مدت ۱۲ ماه به حالت تعلیق در آورد تا فعالیت‌های ایران در راستای اجرای اقدامات مدنظر این گروه ویژه را به دقت مورد بررسی و نظارت قرار دهد.

در صورتی که FATF در نظارت خود طی این مدت به این نتیجه برسد که ایران پیشرفت قابل قبولی در این زمینه نداشته، مجددا اقدامات مقابله ای علیه کشور را از سر خواهد گرفت اما در صورتی که ایران به تعهدات خود در قبال FATF عمل کرده و این گروه ویژه اقدامات ایران را مثبت ارزیابی کند گروه ویژه اقدام مالی، اقدامات بعدی خود برای توسعه روابط مالی با ایران را در دستور کار قرار خواهد داد.

ایران تا زمانی که به طور کامل به تعهدات و اقدامات مورد نظر گروه ویژه اقدام مالی عمل نکند در بیانیه عمومی این گروه باقی خواهد ماند و تا زمانی که این اقدامات کامل شوند FATF همچنان نسبت به شرایط ایران حساس باقی می ماند و نسبت به شرایط ایران و تهدیدات آن علیه نظام مالی بین المللی نگران و در حالت هشدار باقی خواهد ماند.

بر همین اساس FATF همچنان از اعضا و نظام های قضایی کشورها می خواهد که نسبت به مبادلات مالی با ایران به شدت حساس بوده و از موسسات مالی زیر مجموعه خود بخواهند در تعاملات مالی با ایران بسیار محتاطانه عمل کنند.

بر اساس این اعلام، FTAF به نظارت بر اقدامات ایران برای اجرای معاهدات خود در راستای اجرای توافق با FTAF با حساسیت بالایی ادامه خواهد داد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.