نرم افزارحسابداری صدگان

بازنشستگی ۲۰ ساله زنان مشروط به داشتن ۵۰ سال سن شد

0 2,439

حسابداراپ

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی از تصویب سن ۵۰ سال برای بازنشستگی بانوان شاغل خبر داد.


محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سياسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به جلسه شب گذشته کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور گفت: دراین نشست ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم مورد بررسی قرار گرفت و برای تامین نظر این شورا در بعضی از موارد  اصلاحاتی انجام گرفت و در بعضی از موارد نیز کمیسیون تلفیق بر مصوبه قبلی اصرار داشت.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس افزود: جلسه دوم کمیسیون تلفیق اختصاص به بررسی ایراداتی داشت که مربوط به سیاست های کلی بود هر چند که روز گذشته نیز کمیسیون چند مورد از این سیاست ها را بررسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بند ۲ ماده ۷ برداشت شورای نگهبان افزایش وابستگی به نفت طی سال های برنامه بود همچنین از مجوز فروش اوراق تعهدزا در برنامه ایراد گرفته شده بود  و همچنین تعیین کف برای سهم دولت از فروش نفت و میعانات گازی نیز از دیگر ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس بود که در همه این موارد  اصلاحاتی در جهت تامین نظر شورای انجام شد.

پندار سیستم

وی ادامه داد: عدد ۸۳ هزار میلیارد تومانی که به عنوان کف سهم دولت از فروش نفت و میعانات گازی قید شده بود، حذف شد و مواردی که مربوط به فروش اوراق تعهدزا بود، کلا حذف شد.

خدابخشی تصریح کرد: در ماده ۱۰ که مربوط به مشارکت سازمان های توسعه ای مثل ایدرو و ایمیدرو با بخش غیر دولتی برای سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته بود، در برنامه ششم نسبت مشارکت را برای این سازمان ها ۴۹ درصد تعیین کرده بودیم که این عدد به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به تصویب و اصلاحات موارد دیگری در این کمیسیون، یکی از این موارد را بحث همسان سازی حقوق عنوان کرد و افزود: هدف گذاری در برنامه ششم این بود که تا پایان برنامه، ۹۰ درصد حقوق شاغلین و بازنشستگان با رعایت شرایط شغلی و تمامی موارد خدمتی همچون تخصص و تحصیلات،همسان شود که این مورد را پس از ایراد شورای نگهبان در خصوص بار مالی مصوبه از  ۱۰ درصد به ۱۵ درصد تغییر دادیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای بازنشستگی بانوان نیز شرایط سنی  به موراد قبلی اضافه شد و بازنشستگی آن ها با ۲۰سال سابقه  و ۲۰ روز حقوق با شرط ۵۰ سال به تصویب رسید.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.