- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اظهارنامه مودیان مالیاتی مورد اعتماد ماست

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور: ما به اظهارات مودیان اعتماد می‌کنیم و براین اساس به صورت‌های مالی آنها با استناد به اظهارات شخصی افراد رسیدگی می‌کنیم.


سید کامل تقوی نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در خصوص موضوع مورد بحث در آخرین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ تصریح کرد: در این جلسه موضوع چگونگی تسهیل کمک به واحدهای تولیدی و امر اشتغال بررسی شد .
وی افزود: براساس اختیارات قانونی سازمان امور مالیاتی کشور و همچنین تاکید رییس و اعضای فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی بنا شد که سازمان امور مالیاتی برای عملکرد سال ۹۴ و ۹۵ واحدهای کوچک و متوسط، در بررسی اسناد و مدارک مودیان از سوی ممیزین براساس اظهارنامه های تسلیمی افراد و بدون رسیدگی به صدور برگ قطعی آنها اقدام کند.
وی با بیان اینکه به این شکل، زمینه اعتماد به اظهارات مودیان فراهم خواهد شد، گفت: براین اساس سازمان امور مالیاتی کشور ، صورتهای مالی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را براساس اظهار خود مودیان مورد پذیرش و بررسی قرار خواهد داد.
تقوی نژاد با اشاره به حذف ۱۴ مورد از مجوزهای سازمان امور مالیاتی کشور برای این واحدها و همچنین قانون استعلام نظام بانکی برای دریافت تسهیلات ، افزود: با مقرراتی این روند را ساده سازی کردیم .
وی ادامه داد: بر این اساس اخذ تسهیلات برای اشخاص حقیقی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و اشخاص حقوقی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان از دریافت مجوز مالیاتی معاف شد.