نرم افزارحسابداری صدگان

آماده‌سازی ۱۰ استاندارد حسابداری جدید گزارشگری بخش عمومی

0 830

حسابداراپ

مدیر عامل سازمان حسابرسی با بیان این‌که هم اکنون ۱۰ استاندارد گزارشگری بخش عمومی در سازمان حسابرسی آماده شده است گفت: ویژگی اصلی استاندارهای IFRS افشای بیشتر اطلاعات مالی است.

پندار سیستم



به گزارش  تسنیم، اکبر سهیلی پور در پاسخ به سؤالی مبنی بر آماده بودن کشور برای هماهنگ شدن با نظام‌ بین‌المللی گزارشگری مالی گفت: این امکان وجود دارد اما بایستی ضوابط آن نیز مورد توجه قرار بگیرد. تا سال ۷۸ هیچ گونه استانداردی برای اعلام گزارش مالی شرکت‌ها وجود نداشت و هر فردی با استانداردهای پذیرفته خودش و آن‌گونه که صلاح می‌دید اقدام به ارائه گزارشهای مالی سالیانه خود می‌کرد.
مدیرعامل سازمان حسابرسی ادامه داد: در آن سال استاندارها در دولت تصویب شد، هرچند با مقاومت زیادی نیز مواجه شد اما در نهایت با توجه به هماهنگی‌های انجام شده ۳۲ استاندارد تصویب شده سازمان حسابرسی در خصوص گزارشگری صورت‌های مالی مورد قبول گرفت.
سهیلی پور با بیان اینکه امروز ۴۰ استاندارد حسابرسی در کشور وجود دارد که پایه‌ی آن با استانداردهای بین‌المللی تطابق دارد، تأکید کرد: هم اکنون ۱۰استاندارد گزارشگری بخش عمومی نیز آماده شده است و بنابرای به نظر می‌رسد در خصوص آماده سازی و بومی سازی استانداردها مشکلی نداشته باشیم و به همین دلیل مجریان استانداردها نیز نمی‌توانند با مشکلی در اجرا مواجه شوند.
مدیرعامل سازمان حسابرسی با اشاره به دو ویژگی اصلی استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی (IFRS) گفت: از یک سو این استانداردها اطلاعات مالی بیشتری را افشا می‌کند و از طرف دیگر برای سرمایه گذاران خارجی قابلیت فهم بیشتری دارد و به همین روی می‌توان بهره برداری بیشتری از ان به خصوص در زمینه سرمایه گذاری خارجی داشت.
به گفته سهیلی پور تأکید ما بر اجرای استانداردهای سازمان حسابرسی بود اما با توجه به روابط بین‌المللی بانک‌ها و شرکت‌های بیمه تصمیم بر حرکت به سمت استانداردهای بین المللی (IFRS) رفت.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.