- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

ویکی‌لیکس به دنبال افشای فرار مالیاتی ترامپ

سایت افشاگر ویکی لیکس از هکرهای خود خواسته است تا گزارشهای مالیاتی رئیس جمهوری آمریکا، که متهم به صدها میلیون دلار فرار مالیاتی است را افشا کنند.


به گزارش فارس به نقل از راشا تودی، به دنبال اظهارات «کلیان کانوی» از مشاوران دونالد ترامپ مبنی بر اینکه وی اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر نخواهد کرد، سایت افشاگر ویکی لیکس از هکرهای خود خواست اسناد مربوط به اظهارنامه مالیاتی رئیس جمهوری آمریکا را هک و منتشر کنند.
سایت ویکی لیکس، که در خلال رقابتهای انتخاباتی آمریکا به خاطر انتشار یک سویه ایمیلهای هیلاری کلینتون و ضربه زدن به کمپین انتخاباتی دموکراتها تحت انتقاد شدید قرار داشت، در حساب توئیتری خود این درخواست را مطرح کرده است.
مشاور ترامپ روز یک شنبه تاکید کرد که وی اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر نخواهد کرد.
ویکی لیکس تلاش برای افشای اظهارنامه مالیاتی ترامپ را در عوض انتشار ۳ متن سخنرانی هیلاری کلینتون در موسسه گلدمن ساکس اعلام کرده است. ویکی لیکس پیش از این فاش کرده بود که کلینتون در ازای این سخنرانی چندین هزار دلار پول برای مبارزات انتخاباتی خود دریافت کرده است.
ترامپ در طول رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری برای عدم انتشار اظهارنامه مالیاتی خود تحت فشار قرار داشت. روزنامه نیویورک تایمز گفته بود که ترامپ میلیونها دلار فرار مالیاتی داشته است.
ترامپ بارها درخواستها برای انتشار گزارشهای مالیاتی شرکتهای زیرمجموعه خود را رد کرده است.
کانوی روز یک شنبه در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز دوباره تاکید کرد که ترامپ قصد ندارد گزارش مالیاتی خود را منتشر کند.
در فضای مجازی نیز کمپینی برای انتشار گزارشهای مالیاتی ترامپ تشکیل شده است که تاکنون ۱۰۰ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند.