- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

وظیفه دیوان محاسبات برای تهیه گزارش‌های نظارتی برنامه ششم مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه اصلاحات برنامه ششم توسعه برای جلب نظر شورای نگهبان دیوان محاسبات را موظف کردند همزمان با ارائه گزارش تفریغ بودجه سالانه گزارش های نظارتی برنامه ششم توسعه را نیز از سال دوم اجرای این قانون به مجلس ارائه کند.


به گزارش ایسنا، با تصویب مجلس دیوان محاسبات کشور موظف است به منظور نظارت بر عملکرد برنامه ششم توسعه و بودجه های سنواتی ( نظارت بر اثربخشی برنامه های اجرایی و فعالیت های دستگاه های اجرایی)  اقدامات لازم را انجام دهد، به گونه‌ای که از سال ششم اجرای قانون برنامه گزارش‌های نظارتی خود را به همراه گزارش تفریغ بودجه به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید.

مجلس در مصوبه‌ای دیگر تبصره ماده ۲ قانون دیوان محاسبات را اصلاحات ویرایشی و نگارشی کرد.

همچنین با اصلاح ماده ۱۴۱ لایحه برنامه ششم توسعه دولت وظیفه ای برای ارائه الگوی اسلامی ایرانی و سند ملی روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی که قبلا در لایحه سال دوم برنامه را مهلت تهیه این اسناد تعیین شده بود ، با این اصلاح این الزام برداشته شد.

همچنین در ماده ۱۴۳ این لایحه کلمه « طرح » جایگزین کلمه « پروژه » شد.

مجلس در مصوبه‌ای دیگر با حذف ماده ۱۳۳ اذن مرتهن را برای تنظیم و ثبت سند معاملات راجع به انتقال مالکیت اموال غیر منقول  که در رهن بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری است را حذف کردند.