نرم افزارحسابداری صدگان

واحدهای صنعتی برای پرداخت مالیات تحت فشار هستند

0 467

حسابداراپ

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: درست است که دولت نیاز به نقدینگی دارد اما در دنیا مرسوم نیست در شرایطی که به رونق نیازمندیم مالیات بگیریم.

پندار سیستم


به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا نعمت‌زاده در آیین افتتاحیه کارخانه نورد ۵۰۰ هزارتنی بردسیر که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: در طول ۲۰ سال گذشته جلوگیری از خام‌فروشی مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف وزارت صنعت و معدن نیز جلوگیری از صدور مواد معدنی خام است، گفت: تأکید نظام اسلامی صدور مواد معدنی با ارزش افزوده بالا و جلوگیری کامل از خام‌فروشی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به دلیل وجود گاز طبیعی فراوان در کشور تولید فولاد در کشور بر مبنای احیای مستقیم در حال انجام است، افزود: در مورد تولید سنگ‌آهن از استخراج ۶۲ میلیون تن در سال به ۷۵ میلیون تن در سال رسیده‌ایم.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه استان کرمان در تولید کنستانتره سنگ‌آهن نقش موثری دارد خاطر‌نشان کرد: تولید کنستانتره سنگ‌آهن در کشور از ۲۸ میلیون تن به ۴۸ میلیون تن در سال رسیده است و امسال به جای صدور سنگ‌آهن خام توانسته‌ایم با قیمت بالای ۵۰ تا ۶۰ درصد ارزش بیشتر آن را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه در تولید آهن اسفنجی نیز ۱۸.۷ میلیون تن ظرفیت ما بود که به ۲۸.۵ میلیون تن در سال رسیده است گفت: بنا داریم در اوایل سال آینده تولید آهن اسفنجی در کشور به ۳۵ میلیون تن در سال برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تولید فولاد در کشور نیز از ۳۱ میلیون تن در سال به ۳۷ میلیون تن در سال رسیده است افزود: در مورد بهره‌برداری از پروژه‌های فولادی در یک‌ماه آخر سال و اویل سال آینده پروژه‌های خوبی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

نعمت‌زاده با بیان اینکه در استان کرمان واحد فولادی سرجان ایرانیان در مجتمع گل‌گهر آماده بهره‌برداری است تصریح کرد: این کارخانه با تواید سالانه ۲.۵ میلیون تن در سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی در کشور برای پرداخت مالیات تحت فشار هستند، گفت: درست است که دولت نیاز به نقدینگی دارد اما در دنیا مرسوم نیست در شرایطی که به رونق نیازمندیم مالیات بگیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برجام یک تصمیم برد برد برای همه کشورهای مذاکره کننده بود افزود: از ابتدای برجام تاکنون ۸.۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب هیئت عالی سرمایه‌گذاری کشور رسیده است که ۵.۵ میلیون دلار آن در حوزه صنعت و معدن است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.