- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

نامه سهامداران آزمايش به وزیر اقتصاد

 

جمعی از سهامداران شرکت صنعتی آزمایش به وزیر اقتصاد نامه نوشتند. سهمداران در این نامه از وزیر اقتصاد خواستند “جهت خروج شرکت از ماده ۱۴۱ و مشموليت قانون معافیت از مالیات، درخصوص افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های شرکت کارخانجات صنعتی آزمایش” نظر مساعد خود را اعلام کند.


متن این نامه را در ادامه می خوانید:

به نام خداوند
وزیر محترم اقتصاد و دارایی
جناب آقاي دكتر طيب نيا

موضوع : تحقق فرمایشات رهبری با احیای شرکت های تولید داخل و اینک شرکت کارخانجات صنعتی آزمایش (سهامی عام)

با سلام و احترام

به استحضار میرساند مدتی است از فرمایشات مقام معظم رهبري عزیزمان در خصوص احیای شرکت های تولید داخل  می گذرد و اینک نوبت اقدام و عمل در راستای رسیدن به این فرمایشات و تحقق راهبردهای کلان کشور رسیده است.

همانطور که مستحضرید شرکت کارخانجات صنعتی آزمایش تحت نام اختصاری لازما دربورس و اوراق بهادارکشور و در گروه سازنده لوازم خانگی به عنوان یکی از برندهای ملی ایران در حال فعالیت می باشد.

این شرکت مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت است و جهت تحقق این امر و تغییر ساختار مالی برای جذب سرمایه گذار داخلی و یا خارجی و تولید مناسب محصولات لوازم خانگی با برند ایرانی (با تغییر تکنولوژی و استقرار فن آوری و تجهيزات به روز)، اقدامات لازم را در چند مرحله دریک سال اخیر برای افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های شرکت انجام داده است.

در آخرین مرحله بدلیل وجود یک مشکل در یکی از مستندات و آن هم ‘’ ثبت عدم اظهار نظر گزارش صورت مالی سال قبل (۱۳۹۴) ‘’ مورد موافقت سازمان محترم بورس و اوراق بهادار قرار نگرفته و پرونده جهت تصمیم گیری نهایی به شورای عالی بورس ارجاع گردید.(البته در گزارش میاندوره ای حسابرسی شده سال ۱۳۹۵ به دلیل ثبت و تاثیر افزایش سرمایه زیر مجموعه ( آزمايش مرودشت ) گزارش صورت مالي مشروط تهيه و ارایه گردید.)

لذا در راستای احیا و حمایت از شرکت های تولید داخل و برند های ملی و تحقق فرمایشات رهبری عزیز در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل  و با توجه به زمان بسیار اندک تا پایان سال جهت خروج شرکت از ماده ۱۴۱ و مشموليت قانون معافیت از مالیات، درخصوص افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های شرکت کارخانجات صنعتی آزمایش، همکاری و نظر مساعد حضرت عالی و رییس سازمان بورس و  اوراق بهادار کشور را برای این مهم خواستاریم.

قابل ذكر مي باشد در اين راستا نامه اي به شماره ۲۰۱۰۸۶ از طرف تعدادي از سهامداران به وزارت اقتصاد زده شده كه مسير گردش نامه با توجه به زمان محدود جهت افزايش ارزيابي دارايي ها، زمانبر شده است. همچنين نامه اي از طريق معاونت صنايع از وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز به معاونت مالي اقتصادي صادر شده است كه با شماره ثبت  ۱۱۳۹۴/۸۰ در حال پيگيري مي باشد. با توجه به فرصت اندك، سهامداران شركت اين نامه را براي حضرت عالي نوشته تا بتوان زمان بررسي و پيگيري را كاهش داده و موجبات كاهش دغدغه سهامداران فراهم گردد .

با تشکراز لطف و محبت جناب عالی
جمعی از سهامداران شرکت کارخانجات صنعتی آزمایش
سهامداری گامی در جهت کمک به اقتصاد و فرهنگ ایران اسلامی است

منبع:فرارو