نرم افزارحسابداری صدگان

سوابق بیمه به هیچ وجه سوخت نمی شود

0 522

حسابداراپ

امکان اشتغال در چند کارگاه وجود دارد و هر یک از کارفرکایان موظف به پرداخت حق بیمه به میزان کارکرد و حقوق پرداختی به سازمان تامین اجتماعی هستند .


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: ” من قبلا در جایی مشغول به کار بودم حدود ۱ سال و بیمه شدم و بعد محل کارم عوض شد و چند ماهی هم در محل کار جدید بیمه شدم بعد دیگه سر کار نرفتم وادامه تحصیل دادم و به علت اینکه بازنشستگی به هم تعلق بگیره خودم بیمه اختیاری کردم و حالا در دانشگاه به عنوان حق التدریس مشغول هستم .

پندار سیستم

با توجه به اینکه من در هفته ۱ یا دو روز کلاس دارم دانشگاه بر آن اساس می خواهد بیمه برای من رد کند که در طول یک ترم که چهار ماه هست بیمه من میشود حدود یک ماه ولی چون بیمه اختیاری هستم نمی توانند بیمه را برای من رد کنند و از بیمه تامین اجتماعی سوال کردم گفت یا باید اختیاری باشی یا دانشگاه ولی من مد نظرم این بود که اون ماه هایی که دانشگاه بیمه برای من رد نمی کند را خودم اختیاری رد کنم در صورتی که بیمه گفت نمیشه و قرار داد اختیاری را باید لغو کنی و فقط هم تا ۳ بار می تونی قرار داد را لغو کنی که البته من از ۲ بار استفاده کردم .

وقتی پرس و جو کردم بعضی ها گفتند در صورتی که بیمه اختیاری باشی بعد بروی محل کار و از آن جا بیمه شوی همه بیمه اختیاری یا همان خویش فرمایی که داشتی سوخت می شود و از بین می رود. آیا این گفته حقیقت دارد؟ یعنی بعد از ۲ سال بیمه خویش فرمایی به علت سر کار رفتن و شاغل شدن همه حذف می شود ؟؟؟البته که به نظر غیر منطقی می اید.”
و من آشنایی دارم که شرکت داره و کارمنداش را بیمه می کند و اگر از او بخواهم من را طوری بیمه کند که مثلا در ماه دو هفته در آن جا کار می کنم یا بیشتر یا کمتر یعنی طوری تنظیم کنم که ماه هایی که دانشگاه بیمه نمی کند او برای من بیمه رد کند که بیمه ای کامل داشته باشم آیا اصلا امکان این هست؟یعنی در واقع افرادی که به صورت پروژه ای با چند شرکت یا دانشگاه کار می کنند چگونه باید بیمه شوند.

در این باره روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد:” سوابق قبلی شما به هیچ وجه سوخت نمی شود و همیشه برای استفاده از مزایا و خدمات تامین اجتماعی قابل استفاده خواهد بود.
امکان اشتغال در چند کارگاه وجود دارد و هر یک از کارفرکایان موظف به پرداخت حق بیمه به میزان کارکرد و حقوق پرداختی به سازمان تامین اجتماعی هستند . ضمن این که پرداختی های مذکور برای شما ایجاد سابقه می کگند و هیچ مشکلی برای شما بوجود نمی آورد.
امکان بیمه اجباری و اختیاری در مورد خاص وضعیت شما وجود دارد. یعنی این که در روزهای اشتغال مشمول بیمه اجباری و در روزهایی که مشمول بیمه اجباری نمی شوید تا ۳۰ روز می توان بیمه خویش فرما شد. این موضوع باید با بخش فنی ستاد مرکزی مکاتبه و مجوز انجام آن اخذ شود. مشکل شما را بسیاری دارند وباید به شکلی قانونی و منطقی حل شود و هیچ منع قانونی برای تکمیل بیمه شما در روزهایی که مشغول بکار نیستید وجود ندارد. البته سازمان باید در این زمینه اقدام مقتضی به عمل آورد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.