نرم افزارحسابداری صدگان

حقوق و مزایای کارگران با ورشکستگی کارفرما اولویت دارد

0 884

حسابداراپ

در صورت ورشکستگی حقوق و مزایای کارگران در اولویت است و از حقوق ممتازه به حساب می آید و می توانید از دارایی فرد حقوق خود را برداشت کنید .


پندار سیستم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است:” به مدت سه ماه و نیم در شرکتی مشغول به کار بودم . اما به دلایل عدم پرداخت حقوق از شرکت بیرون اومده و بنده قراردادی هم ندارم . واینکه به دلیل مشکلات مالی بیمه هم پرداخت نمیشده و فقط یک ماه در میان در سایت ثبت می شود. حالا این آقا می خواهد اعلام ورشکستگی کند و همچنین قصد خروج از کشور را هم دارند . با توجه به شرایط فوق چه کاری می توان انجام داد که حق و حقوق خود را دریافت کنم ؟

در این باره روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد:” به هیاتهای حل اختلاف وزارت کار مراجعه و ازکارفرما بابت عدم اجرای ماده ۱۴۸ قانون کار و پرداخت نکردن حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی شکایت کنید اگر هیچ مدرکی ندارید درخواست بازرسی از محل را کنید. در صورت ورشکستگی حقوق و مزایای کارگران در اولویت است و از حقوق ممتازه به حساب می آید و می توانید از دارایی فرد حقوق خود را برداشت کنید . در مورد حق بیمه نیز در صورت رای اداره کار سازمان تامین اجتماعی خودش حق بیمه دوره مذکور را وصول خواهد کرد.

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.