- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

حساب های دولتی به کنترل در می آید

معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: با راه اندازی “سامانه نسیم” حسابهای دولتی به کنترل در می آید .


پیمان قربانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛  با بیان اینکه هم اینک از ۲۲۰ به ۷۰ هزار حساب کاهش یافته و این روند کاهشی استمرار خواهد داشت. تصریح کرد: با اجرای کامل این سامانه تمام دریافت و پرداختهای دولتی از محل این سامانه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: اخیرا پرداخت کل حقوق کارکنان آموزش و پرورش از این طریق انجام شده است.
قربانی با تاکید بر بومی سازی نرم افزارهای مورد استفاده در نظام های بانکی بخصوص نظامهای پرداخت ، گفت : ما در بازار بین بانکی سامانه های کاملا بومی را مستقر کرده ایم.
وی افزود: در گذشته در پی تحریم ها دسترسی ما به سامانه ها از بین می رفت اما حالا با بومی سازی این سامانه ها، تحولات بیرونی نمی تواند دسترسی ما را مختل کند.
معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه یکی از سیاست های بانک مرکزی کنترل موسسات مالی غیرمجاز است ، گفت : این موسسات ضد اقتصاد مقاومتی عمل می کنند و در سال های ۹۰ و ۹۱ از عوامل مهم سفته بازی در بازار و از عوامل نوسانات به بازار ارز و طلا این موسسات بودند.
وی گفت: این موسسات همچنین باعث تشدید نرخ سود وجلوگیری از کاهش آن بودند.
معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت : با اقدامات بانک مرکزی و افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه این موسسات به شدت تضعیف شده اند.
قربانی با بیان اینکه بانک مرکزی به افزایش سلامت و شفافیت در نظام بانکی توجه دارد ، گفت: در همین باره بانک مرکزی طرح پایش سلامت بانکی را اجرا کرده است.
قربانی گفت: تطبیق گزارش دهی مالی بانکها با استانداردهای بین المللی از دیگر دستاوردهای بانک مرکزی در شفاف سازی نظام بانکی کشور است.