نرم افزارحسابداری صدگان

حذف مالیات بر ارزش افزوده صنعت بیمه/ کاهش ۹درصدی حق بیمه در سال آینده

0 725

حسابداراپ

در جلسه اخیر هیئت دولت که لایحه ارزش افزوده به تصویب رسید، ارزش افزوده در بخش صنعت حذف شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ در اخبار منتشره آمده بود که با پیگیری‌های وزیر اقتصاد و بیمه مرکزی گشایشی در بحث مالیات بر ارزش افزوده صنعت بیمه ایجاد شده و براساس اصلاحاتی که قرار است به صورت ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شود، در آینده شاهد حذف مالیات برارزش افزوده بر صنعت بیمه خواهیم بود که این موضوع می‌تواند با کاهش نرخ بیمه‌نامه‌ها، به فروش بیشتر، افزایش بیمه‌شده‌ها و بهبود وضعیت صنعت بیمه و در نتیجه رشد ضریب نفوذ بیمه کمک کند.

در همین زمینه مدیرکل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دکتر همتی به خبرگزاری دانشجو گفت: نظر وزیر اقتصاد و بیمه مرکزی این است که اکنون در مساله مالیات بر ارزش افزوده دریافتی یک مرحله عقب هستیم.پوشش بیمه امری اجتماعی است و اگر دولت بخواهد مالیات بگیرد این ضدحرکت خواهد بود.

پندار سیستم

همتی در ادامه با اشاره به مخالفت شدید وزیر اقتصاد با این مساله افزود: خوشبختانه با پیگیری بیمه مرکزی و و همکاری وزیر محترم اقتصاد در جلسه اخیر هیئت دولت که لایحه ارزش افزوده به تصویب رسید، ارزش افزوده در بخش صنعت حذف شد.

مدیر کل بیمه مرکزی در ادامه گفت: این طرح اکنون در مجلس است. لذا ما از نمایندگان خواهشمندیم چنانکه در جلسه خصوصی مطرح شد و همه اصرار بر ارزانتر کردن حق بیمه مردم داشتند، این طرح به تصویب برسد.

وی در انتها با ذکر مزایای طرح به خبرنگار ما گفت: با اجرای حذف مالیات بر ارزش افزوده در بخش صنعت سال آینده بیمه برای مردم بیش از ۹ درصد ارزانتر خواهد شد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.