نرم افزارحسابداری صدگان

جدیدترین اخبار از مصوبات کمیسیون تلفیق(ازتعیین تکلیف حقوق و مزایای کارمندان تامعافیت مالیاتی حقوق)

0 456

حسابداراپ

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ مجلس در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۰ بهمن ماه) باخبرنگاران به تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ پرداخت و گفت:


 محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ مجلس در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۰ بهمن ماه) باخبرنگاران با تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ گفت: در مصوبه این کمیسیون،بانک مرکزی جمهوری اسلامی مجاز شد؛ایران چک های مورد نیاز کشور را پس از تصویب شورای عالی پول و اعتبار و با مسدود کردن معادل ریالی آن و تحت نظارت هیأت اندوخته اسکناس، منتشر کند.

استمرار پرداخت وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی برای هر یک از زوجین در سال ۹۶

در مصوبه ای دیگر مقرر شد؛در راستای حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی موظف شد تمامی بانک ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند که به اندازه سهم خود از مجموع تمامی منابع دراختیار پس انداز،جاری و سپرده قرض الحسنه،تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کنند.

مبلغ وام ازدواج برای هر یک از زوجین ۱۰ میلیون تومان است که البته به میزان تورم نیز افزایش پیدا می کند،اما از آنجاکه بودجه به صورت سالانه می باشد،تورم یک ساله آنچنان محسوس نیست.

کمک ۳ هزار میلیاردی به اشتغال مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین بانک مرکزی مکلف شد که ۳ هزار میلیارد تومان از باقی مانده سپرده قرض الحسنه بانکی را به تفکیک ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای کمیته امداد و ۹۰۰ میلیارد تومان برای سازمان بهزیستی تخصیص دهد تا مددجویان این دستگاه ها بتوانند از این تسهیلات برای اشتغال استفاده کنند.

همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه بانک ها در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان قرار می گیرد.

تمامی بانک های کشور اعم از دولتی، غیر دولتی، موسسات مالی و صندوق های حمایتی که به بخش کشاورزی و صنایع وابسته آن وام پرداخت کرده اند؛موظف شدند که بازپرداخت وام هایی را که به اشخاص حقیقی و حقوقی داده اند و آن اشخاص دچار خسارت خشکسالی یا سرمازدگی یا آفت و بیماری های همه گیر یا حوادث غیرمترقبه شده اند با تایید کارگروهی از جهاد بانک مربوطه و صندوق بیمه کشاورزی به مدت ۳ سال امهال و تمدید کنند.

میزان یارانه نقدی خانوارها در سال آینده

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ در ادامه این نشست با اشاره به تصمیمات این کمیسیون برای اجرای هدفمندی یارانه ها در سال جاری خاطرنشان کرد: مبلغ ۴۸ هزار میلیارد تومان به انواع روش های نقدی و غیر نقدی پرداخت به خانوارهای هدف و نیازمند پرداخت می شود که مبلغ یارانه اشخاص نیز در سال ۹۶ همانند سال ۹۵ پرداخت خواهد شد و تغییری پیدا نکرد.

تنها متناسب با احکام برنامه ششم توسعه مشخص شد که خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به میزان ۲۰ درصد حداقل حقوق را دریافت کنند که این مبلغ به یارانه آنها اضافه خواهد شد و تامین منابع این پرداخت ها از محل حذف یارانه افراد پردرآمد صورت خواهد گرفت.

سازمان پزشکی قانونی مجاز شد برای تامین نیروی انسانی تخصصی مورد نیاز خود ۱۰۰ پزشک عمومی و ۲۰ پزشک متخصص به صورت تعهد خدمت با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استخدام کند.

بخشودگی جریمه های رانندگی با پرداخت قبوض تا آذر ۹۶

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت پرداخت و تسویه حساب قبوض جریمه های رانندگی توسط مالکان خودرو تا پایان آذر ۹۶ جریمه دیرکرد ناشی از عدم پرداخت تا پایان سال ۹۵ بخشیده می شود.

معافیت مالیاتی حقوق کمتر از ۲ میلیون تومان در ماه شامل کسبه هم شد

مفتح با اشاره به سقف مالیاتی حقوق آن را ۲ میلیون تومان در ماه و ۲۴ میلیون تومان در سال اعلام کرد و افزود: دولت این رقم را در بودجه یک و نیم میلیون تومان در ماه و ۱۸ میلیون تومان در سال دیده بود که کمیسیون تلفیق مجلس این رقم را به ۲۴ میلیون تومان در سال افزایش داد تا توانسته باشد بخش های محروم جامعه کمک و از آنها حمایت کند.

تعیین تکلیف نیروهای قرارداد کار معین، سرباز معلم، حق التدریس آزاد

وی ادامه داد: دولت موظف شد کلیه پرداخت به نیروهای قرارداد کار معین، سرباز معلم، حق التدریس آزاد که دارای مجوز از محل اعتبارات حقوقی و مزایا هستند همزمان با پرداخت حقوق و مزایای کارکنان رسمی حقوق این افراد را نیز پرداخت کنند.

پندار سیستم

افزایش حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به افزایش حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر از قبیل هیأت علمی، قضات و کارکنان کشوری و لشکری به طور جداگانه توسط دولت به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده ۷۱ و ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق ثابت باقی بماند انجام می شود.

فروش اموال مازاد برای بازخرید کارکنان مازاد و غیر رسمی و پاداش پایان خدمت بازنشستگان

مفتح خاطرنشان کرد: همچنین دستگاه های اجرایی مجاز شدند از محل فروش مازاد اموال و دارایی های غیر منقول مازاد خود پس از واریز به درآمد عمومی نسبت به بازخرید کارکنان مازاد و غیر رسمی و پاداش پایان خدمت بازنشستگانی که براساس قانون بازخرید یا بازنشسته می شوند اقدام کند.

تقویت بنیه دفاعی کشور از منابع حاصل از خرید خدمت سربازی

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درآمد حاصل از فروش سربازی گفت: این درآمد تا سقف ۱۵ هزار میلیارد ریال به صورت مساوی به ردیف های ذیربط تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح طبق نظر سازمان برنامه و بودجه تخصیص پیدا می کند.

 دانشگاه ها، موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری اجازه پیدا کردند تا سقف درآمد اختصاصی خود از آنها تسهیلات اخذ کنند و این تسهیلات را در جهت تکمیل طرح های تملک دارایی سرمایه خود استفاده کنند و اقساط این تسهیلات نیز از محل درآمد اختصاصی خود نیز باز پرداخت نمایند.

وی افزود: صندوق های رفاه دانشجویان اعم از وزارتخانه علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی موظف شدند که وجوه حاصل از پرداخت وام های شهریه های سنوات قبل تا سال ۹۳ را به حساب درآمد عمومی کشور واریز کنند و تا سقف ۹۰۰ میلیارد ریال به عنوان افزایش سرمایه صندوق رفاه دریافت کنند.

مفتح ادامه داد: مازاد هزینه تحصیل دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نسبت به اعتبارات مندرج این قانون در قالب وام صندوق رفاه دانشجویی در اختیار این افراد قرار می گیرد که اقساط آن نیز پس از فارغ التحصیلی از دریافت کنندگان این وام اخذ می شود.

فروش املاک آموزش پرورش برای امور جاری

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ مجلس افزود: وزارت آموزش و پرورش مجاز شد که در راستای ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضای آموزشی و ورزشی خود با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی نسبت به احداث، بازسازی و بهره برداری از آنها اقدام کند تغییر کاربری به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان یا شهرستان و تصویب کمیسیون ماده ۵ صورت گیرد از پرداخت کلیه عوارض شامل تغییر کاربری،نقل و انتقال املاک، اخذ گواهی بهره برداری، احداث، تخریب و بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف باشد.

تامین اجتماعی کشاورزان و روستائیان بیمه می کند

مفتح در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی مکلف شد کشاورزان، روستاییان و عشایر را از محل منابع خود از ۱۰ درصد درآمد حاصل از قراردادهای عمرانی موضوع ماده ۳۸ قانون تأمین اجتماعی با حداقل نرخ تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دهد.

نیروی انتظامی مامور کنترل پرداخت مالیات خودرو پیش از تعویض پلاک

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: نیروی انتظامی مکلف شد قبل از تعویض پلاک خودروها نسبت به کنترل پرداخت مالیات نقل و انتقال فروشندگان خودرو اقدام کند.

مفتح ادامه داد: مقرر شد سازمان امور شهرداری و دهیاری ها از محل اختصاص ۲۰ درصدی مالیات برارزش افزوده تا سقف ۷۰۰ میلیارد تومان ماشین آلات خدماتی و عمرانی برای روستاهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تامین کرده و همچنین در طرح های عمرانی شهرها مشارکت نماید.

دستگاه های اجرایی موظف شدند که معافیت ها و تخفیفات مالیاتی و گمرکی را به صورت جمعی خرجی در حساب خود ثبت کنند.

جهت گیری مجلس کمک به اقشار محروم جامعه است

وی تصریح کرد: این موضوع تنها منحصر به حقوق کارمندان نمی شود بلکه با تصویب ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم، کسبه مشاغل آزاد نیز شامل این معافیت مالیاتی می شوند.جهت گیری ما در کمیسیون تلفیق توجه به اقشار محروم جامعه بوده و در این رابطه ۲ الی ۳ تصمیم قابل توجه اتخاذ شد که یکی از این تصمیمات معافیت مالیاتی از حقوق بود.

منبع:خانه ملت

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.