نرم افزارحسابداری صدگان

تجمعی به خاطرعدم صدور مجوز افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها

0 591

حسابداراپ

خبرهای دریافتی از تجمع اعتراض آمیز تنی چند از سهامداران شرکت کارخانه های صنعتی آزمایش در مقابل سازمان بورس به دلیل آنچه که « عدم موافقت با صدور مجوز افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها» توصیف شده حکایت دارد.


به گزارش فارس، صبح امروز چند تن از سهامداران شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی سازمان بورس و اوراق بهادار در خیابان ملاصدرا به آنچه که « عدم موافقت با مجوز افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها» عنوان شده اعتراض کردند.

اعتراض‌ها در مقابل سازمان بورس به عدم موافقت سازمان بورس با این افزایش سرمایه بوده است.

شرکت کارخانجات صنعتی آزمایش در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان  خرداد ماه ۹۵ توانسته زیانی ۱۴ میلیارد و ۱۱۰ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۳۲۳ ریالی را محقق نماید که به ازای هر سهم زیان ۶۵ ریالی را بدون آنکه رقمی از محل فروش خالص و درآمد ارایه خدمات خود داشته باشد، شناسایی کرده است.

بر این اساس زیان انباشته شرکت کارخانجات آزمایش تا پایان دوره عملکردی سه ماهه سوم امسال به بیش از ۱۰۴ میلیارد و ۲۲۷ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان رسیده است.

این شرکت در ۱۶ اسفند ماه ۱۳۳۷ شمسی به ثبت رسیده و پس از انقلاب مشمول بند “خ” قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران تحت پوشش سازمان صنایع مالی ایران قرار گرفت.

پندار سیستم

پس از واگذاری این شرکت به صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۳۸۱ ، سهام مدیریتی این شرکت در مهر ۸۳ به شرکت گسترش صنایع پیام به مالکیت «ح د» منتقل شد.

وی اواخر سال ۸۳ در یک معامله جنجالی، سهام گروه صنعتی پیام و آزمایش و پارس قوطی را خریداری کرد. این سه شرکت پس از ورود داوودیان، شاهد افزایش حبابی قیمت سهام شدند که در نهایت با شفاف سازی‌های بورس این حباب ها به قیمت زیان‌های سنگین سهامداران ترکید.

آزمایش و پیام در سال ۱۳۹۲ با اقدام مستقیم سامان بورس از تابلوی معاملات بورس تهرن اخراج به و به بازار پایه توافقی منتقل شد.

با توجه به توقف تولید در کارخانه صنعتی آزمایش تهران و املاک و دارایی های ثابت ارزنده این شرکت و همزمان با تملک برخی دارایی های مجموعه داودیان از سوی بانک توسعه صادرات ، در تاریخ ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۴ هیات مدیره این شرکت پیشنهاد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را  از مبلغ ۲۱۷,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲,۲۰۲,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به منظور خروج از مشمولیت ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت به تصویب رساند و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال کرد.

این پیشنهاد با وجود موافقت حسابرس و بازرس قانونی اما تا کنون از سوی سازمان بورس به دلایلی افشاء نشده مورد موافقت قرار نگرفته است.

گفته می‌شود هیات مدیره مجموعه آزمایش بیش از آنکه نقشه راهی برای ادامه فعالیت این برند قدیمی ایرانی و یا دستکم اقدامی برای ورود جریان نقدی برای شرکت داشته باشند به دنبال تجدید ارزیابی برای خروج از زیان و سپس واگذاری این دارایی را در سر می پرورانند که باعث شده از سوی سازمان بورس این افزایش سرمایه مورد موافقت قرار نگیرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.