نرم افزارحسابداری صدگان

تاثیر استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکننده‌ها

0 690

حسابداراپ

 قرار است دولت ظرف یک ماه مالیات برارزش افزوده صادرات را به صادرکننده ها برگرداند. مالیات بر ارزش افزوده ای که الان به ۹ درصد رسیده است و می تواند بخش قابل توجهی از سرمایه در گردش صادرکننده به حساب آید.


برگرداندن این مالیات برارزش افزوده به صادرکننده ها اقدام خیلی مهمی است. به این صورت این امتیاز به صادرکننده ها داده می شود که با ارزش افزوده ای که می گیرد سرمایه در گردشش تامین شود.

 

 

پندار سیستم

 قرار است دولت ظرف یک ماه مالیات برارزش افزوده صادرات را به صادرکننده ها برگرداند. مالیات بر ارزش افزوده ای که الان به ۹ درصد رسیده است و می تواند بخش قابل توجهی از سرمایه در گردش صادرکننده به حساب آید. همین برگرداندن مالیات بر ارزش افزوده به صادرکننده باعث می شود که تاجر ایرانی در بازارهای جهانی قیمتی رقابت پذیرتر اعلام کند و بتواند این بازی رقابت پذیری را در میدان جهانی برنده شود. به هرحال قیمت پایین تر در همه جای دنیا مشتری دارد. بنابراین با تلاش هایی که در کمیسیون‌های تخصصی، نشست‌های هیات نمایندگان اتاق‌های تهران و ایران و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی انجام شد، سازمان امور مالیاتی بخشنامه‌ای جدیدی برای استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان، حداکثر ظرف مدت یک ماه ابلاغ کرد. البته الان هم گروهی معتقدند نحوه اجراست که مشخص می کند در عمل چقدر سازمان امور مالیاتی به بخشنامه اش پایبند خواهد بود و ظرف کمتر از یک ماه این مالیات بر ارزش افزوده را به صادرکننده ها برمی گرداند.

مهدی شریفی نیک نفس، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره استرداد مالیات برارزش افزوده صادرات ظرف یک ماه به سایت خبری اتاق تهران گفت: برگرداندن این مالیات برارزش افزوده به صادرکننده ها اقدام خیلی مهمی است. به این صورت این امتیاز به صادرکننده ها داده می شود که با ارزش افزوده ای که می گیرد سرمایه در گردشش تامین شود.

سرمایه در گردش هم تامین شود صادرکننده با قدرت بیشتری می تواند به کار خود ادامه دهد. اما به قول شریفی نیک‌نفس، مهم این است که این یک ماه رعایت شود چرا که الان بعضی از صادرکننده ها مشکل دارند و حتی برگرداندن این مالیات بر ارزش افزوده به آنها حتی به یک سال و دوسال هم کشیده است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران تاکید می کند: به این ترتیب از نظر ما این یک ماه مشکلی ندارد، اما به شرطی که ظرف همین یک ماه برگردانده شود و بیشتر نشود. اگر این اتفاق افتد هیچ مشکلی پیش نمی آید و همه هم استقبال می کنند.

او همچنین درباره اینکه اقدامی صورت بگیرد تا کمتر از یک ماه مالیات برارزش افزوده به صادرکننده برگردانده شود گفت: با توجه به زیرساخت های کشور این اقدام شدنی نیست. همان یک ماه را رعایت کنند ما کمتر نمی خواهد به شرطی که بیشتر از یک ماه نشود.



 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.