- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بسته حمایتی تامین اجتماعی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان

بسته حمایتی سازمان تامین اجتماعی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان تا چند هفته آینده ارائه می شود و با اجرای آن بیش از ۹۰ درصد مشکلات این گروه مرتفع خواهد شد.


به نقل از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، محسن بهرامی ارض‌اقدس، رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران با اشاره به اینکه برخی از اهداف و برنامه‌های این کمیسیون در سال جاری به نتیجه رسید، افزود: موضوع تک‌نرخی شدن ارز و اصرار اتاق بازرگانی بر اجرای آن از سوی دولت، بارها از سوی کمیسیون مورد بررسی و گفتمان قرار گرفت و امروز شاهد آن هستیم که بر سر این مساله به هم‌آوایی میان تمامی حوزه‌های بخش‌خصوصی دست یافته‌ایم و این اتفاق باعث شده است که دولت نیز خود را به این هم‌نوایی با بخش‌خصوصی نزدیک کند.
وی با بیان اینکه پیگیری الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی، یکی از برنامه‌های کاری این کمیسیون طی سال جاری بود، افزود: به دلیل چالش‌های بین‌المللی که کشور طی چند سال اخیر با آن مواجه بود، در این زمینه نتوانستیم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم اما با توجه به رفع تحریم‌ها و اجرای برجام، این مهم باید جزو پیگیری در سال آینده قرار بگیرد.
بهرامی ارض‌اقدس در همین زمینه با اشاره به اینکه موضوع الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی از سوی دولت یازدهم نیز مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در زمینه الحاق ایران به این سازمان بین‌المللی، نزدیک به ۷۰ کشور با امضای طوماری، از رئیس سازمان تجارت جهانی خواسته‌اند ورود ایران به این نهاد بین‌المللی تسهیل شود.
بسته حمایتی تامین اجتماعی برای بخش‌خصوصی
همچنین ولی‌اله افخمی‌راد، معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی و از اعضای کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران یکی از اولویت‌های ضروری این کمیسیون برای پیگیری در سال آینده را تعامل هرچه بیشتر با دولت و دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد.
به گفته وی، دستگاه‌های دولتی مرتبط با حوزه تجارت و صادرات باید از کم‌وکیف برنامه‌ها و راهکارهای ارائه شده از سوی کمیسیون‌های اتاق تهران مطلع شوند و در مشورت و هم‌فکری با این بخش‌ها، دستورالعمل‌های اجرایی برای بهبود کسب وکار در حوزه تجارت تببین شود.
افخمی‌راد همچنین در این نشست از تدوین بسته حمایتی سازمان تامین اجتماعی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان خبر داد و افزود: طی چند هفته آینده، این بسته حمایتی که با اجرای آن بیش از ۹۰ درصد مشکلات واحدهای تولیدی و تجاری رفع می‌شود، ارائه خواهد شد. به گفته وی، این بسته حمایتی در برگیرنده حل مشکلات و موانعی است که بخش‌خصوصی و سازمان تامین اجتماعی طی سال‌های اخیر بر سر آن چالش داشتند.