- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بزرگترین شرکت‌های بازار سرمایه از نظر تعداد سهامدار معرفی شدند

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات)، اسامی بزرگترین شرکت‌های بورسی و فرابورسی از نظر تعداد سهامدار را معرفی کرد.


به گزارش ایبِنا، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران با ۲۴۰ هزار و ۸۱۳ سهامدار درپایان دی ماه امسال، در صدر بزرگترین شرکت بورسی از نظر تعداد سهامدار ایستاد و ایران خودرو با ۱۵۰ هزار و ۲۸۴ سهامدار و توسعه معادن روی ایران با ۱۲۵ هزار و ۳۰۳ سهامدار در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین شرکت های سرمایه گذاری نور کوثر ایرانیان، سرمایه گذاری صنعت نفت، سایپا، بانک انصار، توسعه صنایع بهشهر، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و سیمان فارس و خوزستان در مکان های سوم تا دهم بزرگترین شرکت های بورسی از نظر تعداد سهامدار هستند.

موسسه اعتباری کوثر مرکزی با ۴۸۳ هزار و ۸۹۲ سهامدار در صدر بزرگترین شرکت‌های فرابورسی از نظر تعداد سهامدار قرار دارد و بانک سرمایه با ۳۰۲هزار و ۶۰۹ سهامدار و بانک دی با ۱۸۱ هزار و ۰۶۸ سهامدار در رده های بعدی قرار گرفتند.

بانک مهر اقتصاد، بانک قوامین، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری کشاورزی ایران، بانک حکمت ایرانیان، صنایع پتروشیمی زنجان، پتروشیمی گلستان نیز در مکان های سوم تا دهم فهرست برترین شرکت‌های فرابورسی از لحاظ تعداد سهامدار ایستادند.