- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بخشودگی ۶۰ درصدی جرایم مالیاتی چاپخانه‌داران

نماینده تشکل‌های نشر در سراسر کشور گفت: اگر چاپخانه‌داران تا پایان سال جاری نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند، طبق توافق با سازمان امور مالیاتی، ۶۰ درصد جرایمشان بخشیده خواهد شد.


غلامرضا شجاع، نماینده تشکل‌های نشر در سراسر کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، گفت:‌ هفته گذشته جلسه مشترکی میان اعضای صنف چاپ و رئیس سازمان امور مالیاتی در وزارت ارشاد برگزار و درباره وضعیت مالیات واحدهای چاپی و اعتراضات موجود بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تا اهالی صنف چاپ اگر تا پایان سال جاری اقدام به پرداخت مالیات خود کنند، ‌۶۰ درصد جرایمشان بخشیده خواهد شد.هم‌چنین مقرر شد اعتبارات خرید واحدهای چاپی از مراجع معتبر مورد قبول ممیزان مالیاتی قرار گیرد.

شجاع تصریح کرد:‌ همچنین قرار شده است تا کارگروهی با حضور وزیر ارشاد،‌ کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد،آفای طالب‌زاده مشاور وزیر ارشاد و نمایندگان سازمان مالیات تشکیل شود تا آن‌ها به پیگیری بخشودگی مالیاتی چاپخانه‌داران و معافیت بخش چاپ کتاب از مالیات پرداخته و مبحث مالیات بر ارزش افزوده چاپ نیز کارشناسی شود.

وی افزود:‌ همچنین بنا به گفته وزیر ارشاد، این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد دیدار و گفت‌وگوی وزیر ارشاد و وزیر اقتصاد و امور دارایی به منظور رفع مشکلات مالیاتی چاپخانه‌داران باشیم.