نرم افزارحسابداری صدگان

بازنگری قانون افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها

0 625

حسابداراپ

آیا بازنگری قانون افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و تمدید معافیت مالیاتی از این محل برای الحاق به لایحه بودجه سال ۹۶ دولت خواهد رسید ؟


رییس سازمان بورس اوراق بهادار در نشست خبری امروز خود با رسانه‌ها که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، گفت: کارگروهی جهت بررسی روند معاملات سهام بر روی حق تقدم سهام چند شرکت تشکیل شده و در عین حال بازنگری مقررات توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، خبرنگار فارس در ابتدای پرسش خود از شاپور محمدی گفت:  در بازار سهام برخی از کارشناسان بازار سهام، جنابعالی را فردی با هوش و ذکاوت می شناسند اما معتقدند در شرایط کنونی بازار با حرف درمانی و تکیه بر مباحث تئوریک نمی توان وضعیت روشنی را برای بازار سرمایه نمایان کرد . در روزهایی که همه بخش ها حتی بانک مرکزی تقصیرها را بر گردن بازار سرمایه می اندازند شما به عنوان رییس سازمان بورس چه اقدامی برای تبدیل تهدید به فرصت کرده‌اید؟

رییس سازمان بورس در پاسخ به این پرسش گفت: «معتقدم بازار سرمایه مظلوم واقع شده و افکار عمومی و رسانه‌ها در تشخیص خود هیچ گاه اشتباه نمی‌کند.»

برای وحدت و یکپارچگی و صیانت از بازار سرمایه همواره خود را مقید می دانیم و صیانت از اعتماد سرمایه گذاران را بر هر وظیفه دیگری ترجیح می‌دهیم. معتقدیم حقوق سرمایه گذاران مهم بوده و در اقدام های سلبی و یا تنبیهی متخلفان همواره تلاش می‌شود که ابتدا حقوق سهامداران احیاء شود و سپس اقدام های سلبی برای متخلفان در نظر گرفته شود.

پندار سیستم

وی افزود: در حق بازار سرمایه اجحاف شده و باید با دستیابی به قوانین حمایتی نسبت به صیانت از حقوق سهامداران در چارچوب قانون اقدام کنیم.

رییس سازمان بورس در عین حال اشاره واضحی به اقدام های صورت گرفته برای تبدیل تهدید به فرصت در بازار سرمایه نکرد.

محمدی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس ، مبنی بر اینکه آیا بازنگری قانون افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و تمدید معافیت مالیاتی از این محل برای الحاق به لایحه بودجه سال ۹۶ دولت خواهد رسید ؟ گفت: این موضوع هم اکنون از سوی اتاق بازرگانی در حال پیگیری بوده و این امیدواری وجود دارد که برای برخی بنگاههای اقتصادی و شرکت های بورسی که دچار بحران اقتصادی و یا مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده‌اند فرصت مناسبی ایجاد کند.

در این زمینه البته سازمان امور مالیاتی و سایر دستگاه‌ها نیز باید اظهار نظر کنند.

وی در برابر این پرسش فارس مبنی بر اینکه در حال حاضر چند درصد از نقدینگی در گردش در کنار بازار سرمایه پارک شده است؟ پاسخ داد: نقدینگی هر کجا باشد در نهایت در بازار پول قرار دارد. میزان ماندگاری نقدینگی در هر بخش اقتصادی مثل بخش تولیدی مهم است که تلاش شده با شدت بیشتری افزایش یابد. همچون اقدام اخیر برای تامین مالی دولت انجام می‌شود.

به گفته رییس سازمان بورس سود حاصل شده در بازار سرمایه باید باعث رونق تولید شود ولی قطعاً انحراف نقدینگی نیز وجود داشته که در مقایسه با تسهیلات اعطایی بانک ها قابل ارزیابی است.



 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.