نرم افزارحسابداری صدگان

اولین بخشنامه اپلیکیشنی دولت ابلاغ شد/ +سند

0 854

حسابداراپ

بر اساس مصوبه جدید دولت، وزارت ارتباطات موظف است امکان دسترسی همه‌ وقت، همه‌ جا و همه‌ کس به خدمات، اطلاعات و داده‌های دولت از طریق زیرساخت‌ها و برنامه‌های کاربردی (APP) تلفن همراه را فراهم کند.


به گزارش صبحانه هیئت‌ دولت در جلسه ۱۲ دی ماه خود و به منظور ایجاد نظام یکپارچه و انسجام در توسعه دولت الکترونیکی تصویب کرد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات ایران) موظف است با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور و مرکز آمار ایران با استفاده حداکثری از توان و ظرفیت بخش غیردولتی به منظور استقرار زیرساخت ‌ها و توسعه دولت الکترونیکی مبتنی بر مدیریت دانش و امکان داده‌کاوی و مشتمل بر موارد زیر را تا پایان سال ۱۳۹۶ اجرایی کند:

الف- خط‌ مشی‌گذاری و ایجاد استانداردها و ضوابط نظام مدیریت و به‌روزآوری داده و اطلاعات مبتنی بر خدمات دستگاه‌های اجرایی

ب- ایجاد مرکز داده دولت به همراه نظام به‌روزرسانی مستمر و برخط داده‌ها و اطلاعات دولت با در نظر گرفتن مراکز داده پشتیبان مطمئن و امن



پندار سیستم

پ- ایجاد مرجع نظام‌های داده‌ای و اطلاعات کشور

ت- بهره گیری از فناوری رایانش ابری برای تضمین دسترسی متقابل به داده‌ها و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی با حفظ مسئولیت دستگاه‌های اجرایی برای به هنگام سازی اطلاعات.

ث- ایجاد و استقرار نظام ملی تبادل اطلاعات و داده به ‌منظور تکمیل و تحلیل هوشمند داده‌ها.

جایجاد امکان دسترسی همه‌ وقت، همه‌ جا و همه‌ کس به خدمات، اطلاعات و داده‌های دولت از طریق زیرساخت‌ها و برنامه‌های کاربردی (APP) تلفن همراه.

چ- نظارت و پایش کیفیت داده‌ها و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی به طور مستمر.

همچنین بر اساس این ابلاغیه شماره ۱۲۸۳۰۴ اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند بر اساس نظام مدیریت و به‌روزآوری اطلاعات دولت که توسط وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات ایران) ظرف سه ماه ابلاغ می‌شود نسخه ‌ای از اطلاعات و داده ‌های اداری مجاز خود را به منظور تضمین نظام تبادل اطلاعات در مرکز داده دولت قرار دهند.

البته طبق مصوبه دولت، مسئولیت به‌روزآوری این اطلاعات در مرکز داده مذکور و ایجاد امکان نظارت برکیفیت آن با دستگاه‌ های اجرایی است.

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.