نرم افزارحسابداری صدگان

اقامه دعوی علیه حسابرس یک شرکت بورسی

0 2,823

حسابداراپ

از حسابرس به سبب تخلف از وظایف، شکایت شده و پیش از اقدام قضایی از حیث انضباطی فعالیت حسابرس به حالت تعلیق درآمده است.


یک مقام آگاه در سازمان بورس گفت: ساعتی قبل ع.ع مدیر عامل یک شرکت تولید کننده دستگاههای اندازه گیری بورسی با حضور در دادسرای مبارزه با مفاسد اقتصادی پس از تفهیم اتهام جرایم بورسی و غیر بورسی از سوی مرجع قضایی بازداشت شد.

به گزارش فارس پیش تر مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار، عنوان کرده که « با توجه به حساسیت مقامات قضائی دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی بر روی این پرونده، مدیر عامل این شرکت ممنوع‌الخروج شده است.»

به گفته محمدعلی شیری زاده، با توجه به شکایت های متعدد سازمان، هم اکنون اسناد و مدارک کامل به مقامات قضائی ارائه شده و در عین با حضور مستمر همکاران در شعبه رسیدگی‌کننده و ارائه توضیحات لازم، بازپرس بطور کامل در جریان تمامی جزئیات پرونده قرار گرفته است.

محمدعلی شیری زاده، گفت: بررسی این پرونده همچنان ادامه دارد و سازمان بورس با جدیت این پرونده را پیگیری خواهد کرد تا سهامداران به حقوق خود برسند.

وی با بیان اینکه این پرونده به شکل ویژه و با سرعت زیاد پیگیری می شود، در ادامه تصریح کرد: دادسرایی که مسوول پیگیری این پرونده است از اهمیت آن مطلع و با جدیت پیگر آن است.

این مقام مسوول درباره این پرونده یادآور شد؛ سازمان بورس شهریور امسال به دلیل تخلفات مدیران کنتورسازی موضوع را طی شکواییه به مراجع قضایی اعلام کرد. طی پیگیری های لازم و ارائه مستندات جلساتی با مراجع قضایی برگزار و توضیحات لازم داده شد.

پندار سیستم

وی با بیان اینکه علاوه بر مدیران شرکت، اقامه دعوی برای حسابرس و شکواییه ای از طرف سهامداران و با امضای نمایندگان سهامداران ثبت و تنظیم شده، گفت: از حسابرس نسبت به تخلفات از وظایفی که داشته شکایت شده و قبل از اقدامات قضایی از حیث انضباطی فعالیت حسابرس به تعلیق در آمده است.

به گفته شیری زاده خودداری از ارائه اطلاعات، عدم رعایت ماده ۱۶ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی، ارائه اطلاعات خلاف واقع به سازمان بورس و اوراق بهادار و تخلف در تهیه صورت‌های مالی چهار عنوان شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار است.

شرکت کنتورسازی تاکنون چندین بار برای برگزاری مجمع عمومی زمان تعیین کرده اما همه آنها را لغو کرده است.
از این رو، سهامداران این شرکت ماه ها به دلیل توقف نماد این شرکت در پی ابهام در ارایه اطلاعات مربوط به صورت های مالی و تخلف در ارایه اطلاعات، بلاتکلیفند و با زیان فراوانی روبرو شده اند. برخی از آنان امروز ظهر روبروی ساختمان سازمان بورس و اوراق بهادار گرد هم آمده بودند.

بیست و چهارم آذرماه معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اقدام های انجام شده برای تامین حقوق سهامداران شرکت کنتورسازی گفت: مدیران این شرکت می گویند توان اجرای قرارداد را در آینده دارند اما متعهد شدند در صورت تمایل سهامداران به فروش سهام نسبت به خرید سهام اقدام کنند.

«جعفر جلالی» درباره تخلف های این شرکت افزود: افشای صورت های مالی سالیانه حسابرسی شده سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند ۱۳۹۴ برخلاف استانداردهای حسابداری و حسابرسی ملی، افشای پیش بینی عملکرد سالیانه سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند ۱۳۹۴ براساس عملکرد واقعی نه ماهه برخلاف استانداردهای حسابداری و حسابرسی ملی، جلوگیری از افشای فوری اطلاعات مربوط به انحلال یا هر گونه تغییرات اساسی در قرارداد مربوط به صندوق های فروشگاهی و خودداری از افشای فوری اطلاعات مربوط به تغییر با اهمیت در پیش بینی عملکرد ناشر از تخلف های این شرکت است.

وی اضافه کرد:‌ همچنین پرهیز از افشای فوری اطلاعات مربوط به کاهش بااهمیت درآمدهای ناشر در آینده قابل پیش بینی، ارایه اطلاعات غیرقابل اتکا در صورت های مالی سالانه حسابرسی شده سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند ۱۳۹۴ شرکت و ارایه اطلاعات غیرقابل اتکا در پیش بینی عملکرد سالیانه سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند ۱۳۹۴ شرکت بر اساس عملکرد واقعی ۹ماهه از تخلفات دیگر این شرکت محسوب می شود.

جلالی تاکید کرد سهامداران کنتورسازی اطمینان داشته باشند سازمان بورس و اوراق بهادار برای حفظ حقوق آنان، همه اقدام های انضباطی و قضایی را با قاطعیت ادامه داده و پیگیری می کند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.