- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اعطای پاداش هفت میلیون دلاری بورس امریکا به افشاگران

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا SEC، از تقسیم بیش از هفت میلیون دلار پاداش در میان سه افشاگر خبر داد. این هشداردهندگان کمک کرده‌اند تا این کمیسیون  بتواند یک طرح فریب سرمایه‌گذاری را  تحت پیگرد قانونی قرار دهد. 



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران به نقل از سایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یکی از افشاکنندگان اطلاعات لازم  را به عنوان انگیزه‌ی اولیه برای شروع تحقیقات به SEC ارائه کرده است،

که این فرد  بیش از چهار میلیون دلار را دریافت خواهد کرد. دو افشاگر دیگر نیز به طور مشترک اطلاعات جدید در طول بررسی‌های SEC را، که برای موفقیت عملیات اجرایی کمیسیون مورد نیاز بود، ارائه کرده‌اند و پاداشی بالغ بر سه میلیون دلار بین آن دو تقسیم خواهد شد.

جین نوربرگ، رئیس اداره‌ی افشاگران کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اذعان کرد، افشاگران نقش مهمی را در موفقیت نهاد ما، برای شناسایی و تحت پیگرد قراردادن طرحهای فریب سرمایه‌گذاران آسیب‌پذیر، ایفا می‌کنند. عملیات اجرایی SEC با اتکا بر راهنمایی‌های افشاگران تاکنون بیش از ۳۹۵ میلیون دلار از خسارت‌های مالی سرمایه‌گذاران را جبران کرده است.

گفتنی است از زمانی‌که برنامه‌ی افشاگران کمیسیون بورس واوراق بهادار آمریکا آغاز شد تاکنون، مبلغی در حدود ۱۴۹ میلیون دلار به افشاگران، پاداش اعطا شده است. افشاگران افرادی هستند که به‌صورت داوطلبانه و با ارائه‌ی اطلاعات مفید و دست اول خود منجر به موفقیت عملیات اجرایی کمیسیون در حمایت از سرمایه‌گذاران خواهند شد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار هویت افشاگران را فاش نمی‌کند و از ۱۰ تا ۳۰ درصد پولی که به سبب افشاگری آنان به دست می‌آید به‌عنوان پاداش به آنان اعطا می‌شود.