نرم افزارحسابداری صدگان

هزینه‌های مصروفه در احداث و توسعه فضاهای آموزشی، به عنوان مالیات تلقی می‌شود

0 1,367

حسابداراپ

نمایندگان مردم در خانه ملت موافقت کردند هزینه همه اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی در احداث، توسعه، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزش و پرورش به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب شود.


پندار سیستم

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۳ دی) مجلس شورای اسلامی در بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه کشور، با بندهای (و)، (ز) و (ح) ماده ۷۹ این لایحه موافقت کردند.



بنا بر این گزارش در بندهای (و)، (ز) و (ح) ماده ۷۹ لایحه برنامه ششم توسعه آمده است:



و) هزینه کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی در احداث، توسعه، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزش و پرورش، خوابگاه های شبانه روزی، کتابخانه ها، سالن های ورزشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش که در چارچوب مصوب شورای برنامه ریزی و توسعه استان انجام می‌شود با تأیید سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس کشور به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می شود.



تبصره – آیین نامه اجرایی این ماده ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن قانون، توسط سازمان برنامه و بودجه با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت آموزش و پرورش تهیه و به تصویب هیئت وزیران می رسد.



ز) کلیه درآمدها، کمک ها و هدایای نقدی مردمی به سازمان دانش آموزی پس از واریز به خزانه  به عنوان درآمد اختصاصی وزارت آموزش و پرورش محسوب می گردد. وزارت آموزش و پرورش موظف است مبالغ واریزی را در قالب بودجه سنواتی فقط برای فعالیت های پرورشی توسط سازمان دانش آموزی در مدارس هزینه نماید.



ح) دولت موظف است در طول سال های برنامه اعتبار و منابع لازم را در جهت ترویج ارزش های ایرانی اسلامی و توسعه فرهنگ مطالعه و پژوهش در مناطق محروم روستایی و مرزی در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دهد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.