نرم افزارحسابداری صدگان

محاسبه اضافه کار در مستمری بازنشستگی کارکنان دولت تصویب شد

0 2,275

حسابداراپ

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: براساس آیین نامه جدید هیات وزیران، درصد و سهم اضافه کار از حقوق کارکنان دولت ‌براساس فرمولی محاسبه و به مستمری بازنشستگی آنان افزوده می شود.

 

به گزارش ایلنا،  محمد حسن زدا، اظهار داشت: هیات وزیران در جلسه یکم دی ماه ٩٥ به پیشنهاد مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه اجرایی قسمت دوم ماده ٥٩ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه را تصویب کرد.

وی با اشاره به اینکه از تیر ماه ٩٣ در پی صدور بخشنامه ای از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهوری کسر حق بیمه از اضافه کار کارکنان دولت مشمول قانون تامین اجتماعی متوقف شده بود که این بخشنامه منجر به کاهش حقوق دوران بازنشستگی کارمندان می شد.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: این بخشنامه به دلیل ابهامات موجود در صدر و ذیل ماده ٥٩ قانون برنامه پنجم توسعه صادر و تکلیف دستگاهها را در مورد کسر حق بیمه از اضافه کار روشن نمود.

پندار سیستم

زدا افزود: براساس آیین نامه جدید، نسبت اضافه کار به حقوق کارکنان در دوره ای که حق بیمه از اضافه کار آنان کسر می شده است در زمان بازنشستگی به مبلغ مستمری و پاداش آنان اضافه می شود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که اضافه کار از حق بیمه آنها تا قبل از تیرماه سال ١٣٩٣ کسر شده، می توانند از آیین نامه جدید بهره مند شوند.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در تشریح بیشتر این موضوع گفت: در سال ٨٩ تبصره ای به ماده ١٠٦ قانون مدیریت خدمات کشوری الحاق شد و بر اساس آن از اضافه کار کارکنان دولت مشمول تامین اجتماعی حق بیمه کسر نشود ولی مبالغی که قبلا پرداخت شده یا یکجا دریافت کنند یا در حقوق بازنشستگی آنها موثر واقع شود اما آئین نامه این تبصره بدلیل ابهامات آن تنظیم و تصویب نشد.

زدا خاطرنشان کرد: در نهایت بعد از جلسات متعدد و رفتن به هیات وزیران، این آیین نامه جدید در جهت اجرای ماده ٥٩ قانون برنامه پنجم توسعه به تصویب هیات وزیران رسید تا کارکنان دولت بتوانند از حق بیمه ای که بابت اضافه کار از آنها کسر شده است‌، در زمان بازنشستگی و پاداش پایان خدمت بهره مند شوند.

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.