نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات بر درآمد پزشکان دو برابر می‌شود؟

0 556

حسابداراپ

گفته‌های جدید رئیس سازمان نظام پزشکی درباره افزایش مالیات بر درآمد پزشکان، موج جدیدی از نگرانی در میان پزشکان به وجود آورده است.


علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی  چندی پیش با بیان اینکه مالیات پزشکان در برنامه ششم توسعه به دو برابر افزایش خواهد یافت، افزوده است: با شروع برنامه ششم، مالیات جامعه پزشکی از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد افزایش می یابد.

براساس این خبر صحت و سقم و ابعاد این خبر را در گفتگو  با چند تن از مسئولان وزارت بهداشت  جویا شدیم .

حمید رضا صفی‌ خانی، قائم مقام معاون پارلمانی وزیر بهداشت در امور برنامه ریزی با اشاره به اینکه عده ای از نمایندگان مجلس پیشنهاد کرده بودند مالیات بر درآمد پزشکان دو برابر شود، تصریح می کند: با این وجود این پیشنهاد نتوانسته وارد برنامه ششم توسعه شود.

او اضافه می کند: هر چندامکان هر گونه تغییر و واردشدن پیشنهادهای جدید در قالب برنامه ششم توسعه درون کمیسیون تلفیق مجلس وجود دارد، اما تا آنجا که ما در جریان هستیم چنین مصوبه ای وجود ندارد.

محمد جهانگیری، معاون رئیس سازمان نظام پزشکی در امور برنامه ریزی نیز با تاکید بر اینکه چنین مصوبه ای وجود ندارد، می گوید: پزشکان نیز مانند سایر اقشار و صنوف مالیات می دهند.

پندار سیستم

او با بیان اینکه مالیات پرداختی پزشکان بر اساس قانون مالیات های مستقیم است، ادامه می دهد: نمی شود یک صنف را استثنا کرد و گفت صنف پزشکان بیش از سایر صنوف مالیات بدهند.

جهانگیری در تشریح نحوه پرداخت مالیات بر درآمد پزشکان خاطرنشان می کند: در قانون آمده که تا سقف ۵۰ میلیون تومان درآمد، ۱۰ درصد، بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون درآمد، ۲۰ درصد و برای درآمدهای بالای ۱۰۰ میلیون تومان، ۲۵ درصد مالیات بر درآمد پرداخت شود که این موضوع برای تمام صنوف مشترک است.

معاون رئیس سازمان نظام پزشکی در امور برنامه ریزی اضافه می کند: پزشکان به میزان تلاش و درآمدهایشان مالیات می دهند و هر کسی درآمد بیشتری داشته باشد، مالیات بیشتری هم باید پرداخت کند.

در همین زمینه، علی نوبخت حقیقی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح می کند: چنین پیشنهادی اصلا وجود نداشته و در کمیسیون بهداشت مطرح نشده تا برای آن رأی‌گیری شود.

علاوه بر این اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم اصفهان در مجلس و عضو کمیسیون بهداشت نیز تاکید می کند که چنین پیشنهادی در کمیسیون بهداشت مطرح نشده است.

منبع:سلامت نیوز



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.