نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات معافیت مالیاتی با داشتن یک نشان ویژه

0 764

حسابداراپ

مدیرکل دفتر صادرات صنایع‌دستی با اعلام ایجاد کد شناسایی رهگیری برای جلوگیری از قاچاق صنایع‌دستی به جزئیات معافیت مالیاتی فروشگاه‌های دارای نشان اعتماد صنایع دستی پرداخت و از راه اندازی انجمن سایت‌های فروش الکترونیک صنایع دستی خبر داد.


به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پویا محمودیان – مدیرکل دفتر صادرات صنایع‌دستی در پانزدهمین گردهمایی سراسری معاونین صنایع‌دستی استان‌های سراسر کشور با اشاره به استقبال گردشگران داخلی و خارجی از محصولات صنایع‌دستی استان‌های مختلف گفت: در نوروز ۹۵ شاهد بازدید ۲۹ میلیون گردشگر داخلی و خارجی از بازارچه‌های نوروز صنایع‌دستی بودیم که ضمن افزایش میزان فروش کالاهای صنایع‌دستی، تعداد بازدیدکنندگان از این بازارچه‌ها ۳۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

محمودیان افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات معاونت صنایع‌دستی در سال جاری راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی عود لاجان در تهران بود که حمایت‌ها از این بازارچه ادامه دارد و صندوق کارآفرینی امید نیز آمادگی خود را برای اعطای تسهیلات یک میلیارد ریالی برای غرفه داران در این بازارچه اعلام کرده است.

اعطای نشان اعتماد به فروشگاه‌های صنایع‌دستی

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات مهمی که در معاونت صنایع‌دستی به دنبال آن هستیم اعطای نشان اعتماد به فروشگاه‌های صنایع‌دستی است که در همین ارتباط ۷۳ فروشگاه تاکنون موفق به اخذ نشان اعتماد شدند و پرونده ۴۴ فروشگاه دیگر نیز در دست بررسی است.

محمودیان گفت: ضمن اینکه موضوع معافیت مالیاتی فروشگاه‌های دارای نشان اعتماد نیز از سوی این معاونت در حال بررسی است.

مقابله با عرضه کالای قاچاق

وی در ادامه صحبت‌های خود به اقدامات این معاونت برای جلوگیری از فروش کالای قاچاق صنایع‌دستی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته اولین گشت مشترک کشف کالای قاچاق با همکاری معاونت صنایع‌دستی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در تهران راه‌اندازی شد که در این گشت‌ها موفق به شناسایی و کشف کالاهای قاچاق ازجمله شیشه شدیم که در همین ارتباط چند فروشگاه مرتبط با فروش صنایع‌دستی شیشه در تهران پلمپ و از عرضه کالاهایی که از ترکیه به‌صورت قاچاق وارد می‌شد جلوگیری به عمل آمد.

پندار سیستم

محمودیان افزود: این مدل گشت مشترک در سایر استان‌ها نیز قابل‌اجرا است و از معاونین صنایع‌دستی استان‌ها می‌خواهم که این موضوع را در استان‌های خود نیز پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط ایجاد کد شناسایی ره‌گیری برای محصولات صنایع‌دستی یکی دیگر از مهم‌ترین اقداماتی است که از سوی معاونت صنایع‌دستی باهدف جلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق در حال پیگیری است.

افتتاح انجمن سایت‌های الکترونیکی

مدیرکل دفتر صادرات صنایع‌دستی در ادامه صحبت‌های خود افزود: به دنبال راه‌اندازی فروشگاه‌های صنایع‌دستی در استان‌های سراسر کشور هستیم و در همین ارتباط با اعلام آمادگی فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه کالا در استان‌های مختلف مانند رفاه و شهروند برنامه‌ریزی‌ها برای حضور در این فروشگاه‌ها نیز ادامه دارد. ضمن اینکه حضور در هایپر مارکت ها نیز یکی از موضوعاتی است که در این معاونت در حال برنامه ریزی است و به زودی اجرایی خواهد شد.

محمودیان ادامه داد: در حال حاضر یکی از اتفاقات بسیار خوب در حوزه فروش صنایع دستی، عرضه محصولات از طریق سایت‌های الکترونیکی است که در حال حاضر ۲۰۰ سایت الکترونیکی فروش محصولات صنایع دستی در کشور فعالیت دارند و به زودی انجمن سایت‌های فروش الکترونیک صنایع دستی نیز راه اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی شهرک سوغات زیارت در مشهد

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع سوغات زیارت در مشهد اشاره کرد و افزود: شهرک سوغات زیارت در مشهد به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد که با افتتاح این شهرک شاهد رشد در تولید، عرضه، فروش و صادرات سوغات زیارت خواهیم بود.

مدیرکل دفتر صادرات صنایع‌دستی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به نزدیک شدن به فصل بهار و فرارسیدن نوروز ۹۶ افزود: موضوع یکسان‌سازی بازارچه‌های صنایع‌دستی با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی یکی از برنامه‌های اجرایی این معاونت برای نوروز ۹۶ است.

به گزارش میراث فرهنگی – پانزدهمین گردهمایی سراسری معاونین صنایع‌دستی استان‌های سراسر کشور با حضور معاونین صنایع‌دستی کشور در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آغاز شد. در این گردهمایی که دو روز ادامه دارد، مهمترین موضوعات مرتبط با تولید، فروش و صادرات صنایع‌دستی در استان‌های مختلف کشور موردبررسی قرار خواهد گرفت.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.