- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بیمه کردن کارکنان اجباری است

 بیمه کردن کارکنان اجباری است و شیوه پرداخت حقوق و یا نوع کار تاثیری در این مقرره ندارد.


به گزارش خبرگزاری  خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: بنده سال ها در یکی از ادارات دولتی با قرارداد کار مشخص مشغول به کار بودم و از سال ۸۱ تا ۸۸ بیمه نبوده ام و دلیلش هم این است که اساسا معتقد بودند که این قرارداد حجمی است و نیاز به بیمه نیست. و این در حالی است بنده از ساعت ۸ تا ۴ بعداز ظهر تمام وقت باید به اداره می رفتم. البته حقوقی که واریز می کردند گاهی ماهیانه، گاهی هم دوسه ماه یکباره پرداخت می کردند.

تا این که سال ۸۸ قراردادی به صورت بیمه ای تنظیم شد و تا الان فقط ۷ سال سابقه کار منظور شده برایم، در حالی که حداقل ۱۴ سال سابقه کار حقیر در آن اداره دولتی است.سوال این است که آیا راهی برای مجاب کردن منابع انسانی اداره برای منظور کردن بیمه سالهای از دست رفته هست و چطور؟و این که اگر بنده بخواهم خودم مبلغ سالهای بیمه نبوده را پرداخت کنم تا به جای ۷ سال ۱۴ سال ثبت شود راهی هست یا خیر؟پیشاپیش از توجه و پاسخ شما سپاسگزارم.

در این باره روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد: بیمه کردن کارکنان اجباری است و شیوه پرداخت حقوق و یا نوع کار تاثیری در این مقرره ندارد. اگر مدتی مشغول به کار بوده اید ولی کارفرما حق بیمه دوره مذکور را پرداخت نکرده در ابتدا به شعبه تامین اجتماعی مراجعه و مدارک مربوطه را ارائه فرمایید در صورتی که نتیجه ای نگرفتید به هیاتهای حل اختلاف وزارت کار مراجعه کنید.