نرم افزارحسابداری صدگان

بررسی تراکنش های مشکوک

0 740

حسابداراپ

بررسی تراکنش های مشکوک مد نظر همکاران باشد، ما به اندازه کل مالیات مشاغل بند ج سال ۹۳  از ۴۵ مؤدی مالیات گرفتیم که این نشان از لزوم توجه بیش از پیش در این مورد را ضروری می سازد.


معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اهمیت و نقش توسل به ائمه در زندگی ایده آل، بیان داشت: رشادت های مردم با درایت و رهبری های مقام معظم رهبری امروز کشور امن است و این فضای امن و آرام مرهون رزمندگان و ایثارگران ما است.

 سید کامل تقوی نژاد با در جمع کارکنان امور مالیاتی کرمان با اشاره به برگزرای نشست هایی در همه استان ها برای آگاهی از نظرات کارکنان و تقویت تصمیم گیری مشارکتی در سازمان، بیان داشت: اعتقاد دارم مردم باید به سازمان امور مالیاتی به سازمانی متفاوت نگاه کنند چرا که ما در پیشانی درآمدهای دولت هستیم و وظیفه ای سخت را بر عهده داریم.

نقش کلیدی مالیات در تحقق اقتصاد مقاومتی

وی بیان داشت: اهمیت مالیات در همه سیاست های کشور و خصوصاً اصول اقتصاد مقاومتی تدوینی از سوی مقام معظم رهبری محرز است و  در شرایطی که اتکا به نفت باید کم شود و توسعه کشور هم مد نظر باشد باید به مقوله مالیات نگاه ملی و همگانی داشت.

تقوی نژاد گفت: مالیات از آن رو که با همه بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و عامه مردم سر و کار دارد نه خاص یک سازمان بلکه مربوط به همه بخش های کشور است.

وی افزود: پرداخت بیشتر مالیات نشان از درجه توسعه یافتگی و افزایش مشارکت مردم در اداره کشور دارد و در بهبود زندگی شان اثر گذار است و اگر اخذ مالیات ها را با اخلاقیات و ارتقاء باور مردم به نقش مالیات در بهبود و رفاه زندگی شان همراه کنیم بدون شک در اشاعه فرهنگ پرداخت مالیات موفق خواهیم بود.

وی به سیاست گذاری دولت های رفاهی بر نقش عمده مالیات بعنوان محوری ترین عامل پیشرفت اشاره و اظهار داشت: فرهنگ سازی مالیات به امور فرهنگی هم مربوط می شود و هرچه فرهنگ پذیری مالیاتی بیشتر شود نشان از درجه بالاتر از سطح رفاه و شعور اجتماعی برای مشارکت همگانی در جامعه دارد.

مشارکت در مالیات با مردم سالاری و پیشرفت جامعه گره خورده/مالیات یک فریضه است

معاون وزیر اقتصاد بیان کرد: مالیات موضوع مالی صرف نیست و حتی به جنبه های سیاسی هم ربط پیدا می کند، و میبینیم در کشورها هرچه مشارکت های مالیاتی بیشتر شود طبیعتاً درجه نظام مردم سالاری بالاتر است.

تقوی نژاد تصریح کرد: مردمی که مالیات پرداخت می کنند معمولا پرسشگر هستند و مسئولان اداره کشور باید در  قبال مالیاتی که دریافت می کنند جوابگو باشند و اصولاً یک دولت پاسخگو از میان مردمی ظهور می کند که مالیات بیشتری پرداخت می کند یا کیفیت بیشتری برای مالیت های دریافتی تعریف می شود.

مقام ارشد مالیاتی کشور عنوان کرد: مالیات به نحوی تعریف شود که همه مسئولان به عنوان یک فریضه به آن نگاه کننند همانطور که رهبر فرزانه انقلاب آن را به عنوان یک فریضه تعریف کرده اند.

تقوی نژاد با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی در فرهنگ پذیری مالیاتی استفاده کرد، بیان کرد: نوع نگاه به مالیات شاید امری زمخت به نظر آید اما اگر مردم با جنبه های انسانی و اخلاقی توجیه شوند بهتر میتوان کار کرد ضمن اینکه قوانین باید کارآمد باشد و برای مردم به خوبی تشریح شود که دولت برای دریافت حقوق حقه اش از افرادی که از فضای امن کشور برای درآمد زایی استفاده می کنند، محق است.

اعتماد و اعتقاد به مردم سیاست جدید امور مالیاتی است

پندار سیستم

تقوی نژاد ضمن بیان نقش قوانین کارآمد مالیاتی در تغییر نگاه ها به مقوله مالیات و مشارکت بیش از پیش مردم در آن، افزود: در سیاست جدید اعتماد، برخورد خوب و همکاری با مردم سرلوحه کار سازمان امور مالیاتی است.
وی گفت: ما همه عضوی از جامعه بزرگ ملت ایران هستیم، هرجا نیاز به حضور و همراهی مردم بوده با صداقت تمام همه آمدند پس این مردم لایق اعتماد هستند کما اینکه در جنگ ها و مقاطع حساس کشور نیز شاهد این موضوع بودیم و بنده هم معتقدم هرجا به مردم اعتماد کردیم جواب مثبت گرفتیم البته نباید اشاعه فضیلت های اخلاقی را نیز از یاد برد.
این مسئول با اشاره به اینکه درک و اعتماد متقابل مردم جواب خوب آنها را در پی دارد، بیان کرد: خب شاید جایی هم در اظهار مردم با تشخیص ما فاصله باشد، بله این هست و می توان با ابزاری که هست راستی آزمایی کرد.
سید کامل تقوی نژاد در بخشی از سخنانش به اهمیت کلیدی مردم در تحقق اهداف مالیاتی کشور اشاره و ابراز داشت: باید با دل حرف بزنیم تا با دل جواب ما را دهند، مردم ولی نعمت ما هستند و از ما انتظار احترام دارند و ضروری است سازمان را مردم مدارو اخلاق مدار معرفی کنیم.

مبارزه جدی، قاطع  و بیرحمانه با فساد را در دستور کار دارم/ منتظر خبری بسیار خوب باشید

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بیان داشت: مبارزه جدی، قاطع و بیرحمانه با فساد جزو سیاست های قاطع ما هست، در سازمان مالیاتی ۹۹ درصد کارکنان سالم هستد و باید برای آن تعداد کم چاره اندیشی شود و در اصلاح آنها گام برداشت.

تقوی نژاد گفت: گام بسیار بسیار بلند در جهت اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده برداشتیم، هیئت دولت در روز مالیات مصوبه ای را داشت که انشالا وضعیت بسیار متفاوت از گذشته را تجربه خواهیم کرد واجازه بدهید بعد از تصویب در مجلس اطلاع رسانی میکنم.

عدالت را سرلوحه کارهایتان کنید

 مهم ترین خواسته ما هم از کارکنان اخلاق مداری و مبارزه همگانی با فساد  و رعایت اصل عدالت مداری در همه امور است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: از امام علی(ع) پرسیدند آیا عدل بهتر است یا احسان؟ و با اینکه احسان فضیلت بزرگی است امام عدل را ارجح تر دانست چرا که احسان امری شخصی است اما عدل عمومی و اجتماعی است.

تقوی نژاد در خصوص انتصابات هم تصریح کرد: به شایستگی ها توجه کنید، توجه به شایستگی ها همان عدالت است.

نظر رئیس کل مالیاتی در خصوص توجه به بانوان در مدیریت ها

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور استفاده از ظرفیت بانوان در سازمان را مهم و قابل توجه بیان و خاطر نشان کرد: به نظر بنده باید چند مدیرکل زن در سازمان داشته باشیم و اصولاً اعتقادم اینست اگر خانم و آقایی شرایط مساوی داشتند امتیاز به خانم داده شود چرا که ۴۰ درصد سازمان را خانم ها تشکیل می دهند و اگر نادیده بگیریم انگار بخش اعظمی از توانمندی سازمان را نادیده گرفتیم.

تقوی نژاد به اهمیت توجه به مؤدیان هم اشاره کرد و افزود: اگر جایی قانون به ما اجازه داد به نفع دولت یا مؤدی استفاده کنیم من مایلم به نفع مودی از آن استفاده کنم.

به اندازه کل مالیات مشاغل بند ج سال ۹۳  از ۴۵ مؤدی مالیات گرفتیم

رئیس امور مالیاتی کشور خاطر نشان کرد: بررسی تراکنش های مشکوک مد نظر همکاران باشد، ما به اندازه کل مالیات مشاغل بند ج سال ۹۳  از ۴۵ مؤدی مالیات گرفتیم که این نشان از لزوم توجه بیش از پیش در این مورد را ضروری می سازد.

تقوی نژاد اظهار داشت: ظرفیت های مالیاتی بالاست و اگر درست بگیریم می شود دولت را اداره کنیم، البته تلاش ما اینست افرادی که مالیات میدن فشار نیاریم وهمانطور که رهبری هم فرمودند از افرادی که از مواهب کشور استفاده می کنند و مالیات ندادند و قصد ندارند بدهند بگیریم.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.