نرم افزارحسابداری صدگان

بازگشت ۳۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی

0 560

حسابداراپ

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۳۰ درصد از مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها که از داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی وصول می‌شود، از سال آینده به خود شهرک‌ها بازگردانده خواهد شد.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با پیشنهاد دولت و موافقت مجلس، در جهت حمایت از شهرک‌های صنعتی، ۳۰ درصد از مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها که از داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی وصول می‌شود، از سال آینده به خود شهرک‌ها بازگردانده خواهد شد.

به گفته وی، بنگاه‌هایی که به دلیل عدم پرداخت اقساط تسهیلات خود مشمول جریمه شده بودند نیز در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تخفیف قرار گرفته‌اند به طوری که تا ۹۰ درصد جرایم مشمول تخفیف شده و این طرح تا پایان سال نیز تمدید شده است.

یزدانی در خصوص تأمین نقدینگی واحدهای صنعتی از محل کمک‌های فنی و اعتباری نیز گفت: ۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری و اجرای طرح نوسازی در قالب ۱۶۴۲ قرارداد و با اشتغال‌زایی ۱۳۴ هزار نفری از شهریور ۹۲ تا شهریور ۹۵ به متقاضیان پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به تملک ۱۱۰۰ طرح یا بنگاه تولیدی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسط سیستم بانکی، گفت: بانک‌ها طبق قانون مکلف هستند این بنگاه‌ها را تعیین تکلیف کنند تا توسط سیستم بانکی فعال شوند و یا به صاحبانشان برگردانده شوند.

یزدانی ادامه داد: بدهی بنگاه‌ها به سیستم بانکی آنقدر زیاد شده که سرمایه‌گذار اولیه نیز به دنبال پس‌گیری واحد نیست، در این شرایط بانک‌ها مکلفند این بنگاه‌ها را به مزایده بگذارند که پیگیری این مسئله در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک در ادامه در مورد پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک صنعتی نیز گفت: در سال جاری ۵۸ هزار و ۹۹۹ واحد و طرح صنعتی برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند که ۳۶ هزار و ۶۰۰ طرح و واحد در کارگروه‌های استانی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

یزدانی ادامه داد: به این ترتیب به ۱۰ هزار و ۱۴۱ طرح و واحد صنعتی تسهیلات ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی پرداخت شده و بانک‌ها نیز به صورت مستقیم به ۸ هزار و ۹۵۲ طرح و واحد تسهیلات ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی اعطا کرده‌اند.

پندار سیستم

وی تصریح کرد: در مجموع ۱۹ هزار و ۹۳ طرح و واحد صنعتی از تسهیلات ۱۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی برخوردار شده‌اند.

یزدانی ادامه داد: ۷۵۰ میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی صرف خرید مواد اولیه و تجهیزات شده است و ۱۱۱۶ طرح و واحد صنعتی دریافت‌کننده تسهیلات مورد بازدید کارشناسان وزارت صنعت قرار گرفته‌اند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک همچنین با اشاره به پیشنهاد ارائه شده از سوی دولت به مجلس برای اشتغال‌زایی در مناطق روستایی، گفت: این موضوع بعد از بررسی بودجه ۹۵ در دستور کار قرار می‌گیرد که تا یک ماه آینده نهایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح برای افزایش بهره‌وری در نواحی روستایی و اشتغال‌زایی برای روستائیان از محل منابع ۱.۵ میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی اجرا می‌شود.

یزدانی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص حضور شرکت‌های چینی در منطقه ویژه بم نیز گفت: خودروساز چری چین به  این منطقه وارد شده و در حال حاضر ۲۰۰ هکتار زمین را در اختیار دارد که این میزان قابل افزایش تا ۴۰۰ هکتار است.

وی ادامه داد: شرکت چری با ۵ واحد تولیدکننده قطعات خودرو برای تولید رادیوپخش،‌ صندلی خودرو و یکسری تجهیزات داخلی خودرو قرارداد بسته است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک ادامه داد:‌ چینی‌ها قول دادند در سال ۲۰۱۷ در منطقه بم سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته یزدانی، شرکت‌های چینی برای حضور در زمینه مصالح ساختمانی و حوزه پایین‌دستی نفت، گاز و پتروشیمی نیز از ما اطلاعات خواسته‌اند که ما نیز این اطلاعات را به آنها ارائه کرده‌ایم.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک همچنین با اشاره به راه‌اندازی ۳۳۱۹ بنگاه صنعتی تعطیل در شهرک‌های صنعتی طی سال‌های اخیر، گفت: ۲۸۵۵ واحد صنعتی تعطیل در دولت جدید مجدداً راه‌اندازی شدند که ۸۳۲ واحد مربوط به ۹ ماهه اخیر بوده است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.