نرم افزارحسابداری صدگان

بازگشت عوارض وصولی از صادرات به صادرکنندگان

0 564

حسابداراپ

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تهیه لیست ۱۵۰ نفره از افراد خلاق و توانمند برای توسعه کشور، گفت:عوارض وصول شده از محل صادرات، به صادرکنندگان برگردانده شود.


به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت زاده در شصت و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، با اشاره به تهیه لیست ۱۵۰ نفری از افراد خلاق و توانمند برای توسعه کشور، گفت: اینها افرادی هستند که عشق، علاقه و توان کار دارند و تجربه نشان داده اهل توسعه هستند، بنابراین از اعضای اتاق تقاضا دارم که در این زمینه فکر کنند؛ چراکه هر یک از فعالان اقتصادی، مولد و خلاق بوده و می توانند وارد طرح های توسعه ای شوند.

وی با بیان اینکه در جمعی عنوان کردم که عملکرد شما مدیران است که کشور این طور فقیر مانده است، افزود: به آنها گفتم که هر کدام از شما می توانید یک شهر ایجاد کنید، ما افرادی داریم که نقش استاندار را می توانند داشته باشند و اگر پا پیش بگذارند، شهرها متحول می شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود انجمن های تخصصی متعدد در کشور، خاطرنشان کرد: برآیند این انجمن ها، باید تصمیمات مهم و بزرگ باشد.

نعمت زاده همچنین در خصوص اخذ عوارض از صادرکنندگان نیز گفت: همانطور که در برنامه پنجم هم آمده است و قانون صراحت دارد، این پول باید به سمت صادرات با ارزش افزوده بالا برود.

نعمت زاده با بیان اینکه ما نتوانستیم از سازمان مدیریت و گمرک، عوارض وصول شده از محل صادرات را به صادرکنندگان با صادرات با ارزش افزوده برگردانیم، گفت: بنابراین عوارض وصول شده، اما یک ریال آن به صادرات برنگشته است؛ زیرا این عوارض می تواند موضوعی برای تشویق صادرات غیرنفتی باشد.

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.