نرم افزارحسابداری صدگان

ایده ایجاد مرکز تنظیم استانداردهای حسابداری و حسابرسی اسلامی

1 873

حسابداراپ

تلاش می شود مشابه سازمان AAOIFI که استاندارد گذار موسسات مالی اسلامی در دنیا برای وضع استاندارد های حسابداری و حسابرسی اسلامی است در ایران نیز ایجاد شود.


به گزارش اقتصاد آنلاین؛ علی صالح آبادی رییس انجمن مالی اسلامی گفت: هدف انجمن مالی اسلامی بررسی و پژوهش در زمینه های مختلف مالی و پولی از جمل بانکداری بدون ربا، بانکداری اسلامی ، تعریف و بررسی ابزارهای مالی اسلامی در بازار های پولی و بانکی و بازار سرمایه است بطوریکه  این انجمن در چهار حوزه اصلی بازار پول ، بازار سرمایه ، حوزه بیمه و در حوزه حسابداری و حسابرسی فعالیت می کند.

رییس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حال حاضر تلاش می شود مشابه سازمان   AAOIFI که استاندارد گذار موسسات مالی اسلامی در دنیا برای وضع استاندارد های حسابداری و حسابرسی اسلامی است در کشور ایجاد کنیم.

به گفته وی در حوزه صنعت بیمه و بازار سرمایه نیز به منظور توسعه و ارزیابی وضع موجود و یا عملکرد ها مقایسه با دنیافعالیت های مختلفی در انجمن مالی اسلامی صورت می پذیرد که رخوجی آن به نهاد های مختلف اجرایی و علمی ارایه می شود.

پندار سیستم

این مقام مسئول هدف اصلی انجمن مالی اسلامی و شکل گیری آن را  توسعه آموزش و پژوهش در حوزه مالی اسلامی و تربیت متخصصان این حوزه عنوان کرد و افزود: ارایه گزارش در موضوعات کاربردی و نتایج آن به دستگاه های زیربط نیز از دیگر فعالیت های این انجمن است.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات از برگزاری دومین همایش سراسری مالی اسلامی با عنوان نقش بازارهای مالی اسلامی در عملی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی  نیز خبر داد و گفت: این همایش در روز یکشنبه ۱۲ دی ماه امسال و در دانشگاه الزهرا برگزار می شود و این در حالی است که طی سال های آینده نیز با رویکرد بین المللی برپا خواهد شد.

وی افزود: پس از برگزاری نخستین همایش در سال قبل، بنا است مجموعه مقالاتی که در آن ارایه و یا احزار شرایط شد در کتابی منتشر شود. در همایش امسال نیز ۳۴ مقاله مختلف از سراسر کشور ارایه و بررسی شده که برخی از آنها در روز همایش ارایه و برخی دیگر در کتاب همایش به چاپ خواهد رسید.

صالح آبادی با اشاره به برگزاری ۱۱ نشست تخصصی در طول یکسال اخیر به”  فارس ” گفت: همچنین دو شماره فصلنامه علمی پژوهشی انجمن مالی اسلامی آماده چاپ شده که هر یک حاوی ۷ مقاله تدوین شده است.

رییس انجمن مالی اسلامی با بیان اینکه موضوعات مختلفی از طریق این انجمن در حوزه های نظری و کاربردی و یافته های پژوهشی در زمینه مالی اسلامی به دستگاه های ذی ربط ارایه می شود گفت: افرادی که در این انجمن مشارکت می کنند از فعالان بازارهای مالی هستند و مرکزی برای گردآمدن صاحبنظران و یا فعالان پژوهشگر شده که برخی از این نظرات به کمیته فقهی سازمان بورس و یا شورای فقهی بانک مرکزی نیز ارایه و پیشنهاد می شود.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. حسابدار عادی می گوید

    درود
    متاسفانه باب شده است که پایان هر عنوان علمی و استدلالی عنوان اسلامی میگذارند و به همین بهانه که آن علم و تحقیق را معکوس می کنند

    مگر در بانکداری «اسلامی» چه گلی به سر ملت زده ایم که حالا بخواهیم حسابداری را اسلامی کنیم
    لابد همانند بانکداریمان باید در ثبت ها ۳۰ تا ۴۵ درصد سود و ربا در نظر بکیریم تا اسلامی شود!!!!!!!
    وقتی قرار ایت با دنیا مبادلهو معامله داشته باشیم باید با استانداردهای آنها مطابق باشیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.