نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات ارزش افزوده دائمی می‌شود؟

0 782

حسابداراپ

دبیر هیات دولت با بیان اینکه لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مالیات ارزش افزوده تحولی مهم در نظام مالیاتی است، از آغاز بررسی این لایحه در هیات دولت خبر داد.

پندار سیستم


به گزارش «ایرنا» محسن حاجی میرزایی در یادداشتی با عنوان گامی به سوی نظام مالیاتی نوین آورده است: هیات دولت از دیروز بررسی لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مالیات ارزش افزوده را که تحولی مهم در نظام مالیاتی و از مباحث مهم و تاثیر‌گذار بر جریان کسب و کار و اقتصاد کشور است، آغاز کرد.

او افزود: این لایحه در شرایطی به صحن اصلی دولت رسیده است که از پشتوانه دوسال مطالعات داخلی و تطبیقی در وزارت امور اقتصادی و دارایی و برگزاری بیش از یکصد جلسه کارشناسی با حضور ذی‌نفعان متنوع این قانون و مشارکت وسیع کارشناسان در دفتر هیات دولت و همچنین ۱۶ جلسه کمیسیون اصلی اقتصاد هیات وزیران با هدف بررسی دقیق محتوای آن برخوردار بوده است.

حاجی میرزایی در ادامه این یادداشت اظهار کرد: در این لایحه به مباحثی از قبیل تعیین دایره شمول قانون، موارد معافیت‌ها، ماخذ و نرخ و نحوه محاسبه، وظائف و تکالیف مودیان و اشخاص ثالث، تخصیص و انتقال و توزیع مالیات و جریمه‌های مالیاتی پرداخته شده است.

او با بیان اینکه مالیات سبز با هدف دستیابی به محیط زیستی سالم‌تر و پایدار‌تر از جمله موضوعات مهمی است که در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: به موجب آن واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی که حد مجاز و استاندارد محیط زیست را رعایت نمی‌کنند بر اساس معیارهایی نظیر شدت، مدت، نوع و مکان آلایندگی مشمول مالیات سبز می‌شوند تا ضمن پرداخت هزینه آلایندگی در قبال سلامت جامعه احساس مسوولیت بیشتری داشته باشند.

دبیر هیات دولت در پایان یادداشت خود آورده است که شمول یا عدم شمول مالیات به مناطق آزاد، مالیات پیمانکاران، نحوه محاسبه مالیات ارزش افزوده طلا و سیگار نیز از جمله مباحث چالشی این لایحه است که در جلسات بعدی دولت در مورد آنها بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.