نرم افزارحسابداری صدگان

انتقاد سیف از هزینه‌های پذیرش چک

0 682

حسابداراپ

رئیس کل بانک مرکزی منتقدانه می‌گوید که در حال حاضر به دلیل مکانیزه‌ نبودن فرآیند پذیرش چک در سامانه چکاوک، هزینه‌های زیادی به جهت اشتباهات عملیات تصدی‌گری به نظام بانکی وارد می‌شود.


به گزارش ایسنا، ولی‌اله سیف امروز در ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک از جمله مهم‌ترین دستاوردهای بانک مرکزی در زمینه‌ فناوری اطلاعات را توسعه شبکه پرداخت الکترونیکی کشور (شاپرک)، نظام مدیریت امنیت داده (نماد)، توسعه سامانه مرکز کنترل و نظارت اعتباری (مکنا) و همچنین طراحی و پیاده‌سازی سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک (صیاد) عنوان کرد.

پندار سیستم

وی در عین حال به راه‌اندازی سامانه چکاوک یعنی سامانه مبادلات الکترونیکی چک اشاره داشت و با وجود این‌که این طرح را ارتقاء عوامل امنیتی و استانداردسازی طراحی و چاپ دسته چک دانست، اما این را هم گفت که مکانیزه‌نبودن فرآیند پذیرش چک در این سامانه هزینه‌های بالایی به همراه داشته است. از این‌رو بانک مرکزی با هدف رفع این مشکل در حال طراحی و پیاده‌سازی سامانه حضور یکپارچه الکترونیکی دسته چک یعنی صیاد است.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین استانداردسازی و افزایش ضریب امنیتی دسته چک با بهره‌گیری از استانداردهای روز دنیا را از مهم‌ترین اهداف صیاد داتست و گفت که در نتیجه اجرای آن مدت زمان عملیات تصدیگری به طور محسوسی کاهش می‌یابد. درعین حال که ورود اطلاعات در فرم‌های واگذاری چک در سامانه چکاوک با دقت بیشتر و میزان خطای کمتری انجام خواهد شد.

منبع:دنیای اقتصاد



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.