نرم افزارحسابداری صدگان

‌مبارزه با فساد اقتصادی تخصص حسابداران و حسابرسان است

0 490

حسابداراپ

رئیس هیأت‌مدیره و دبیرکل انجمن حسابداری ایران، از فساد اقتصادی به‌عنوان مادر همه فسادها یاد کرد و گفت: مبارزه با این فساد، کار حرفه‌ای و تخصصی حسابداران و حسابرسان است. ناصر پرتوی افزود: چیستی، چرایی، چگونگی و مبارزه با فساد، محورهای چهارگانه فساد است که به‌دلیل نبود ساختارهای شفاف و تخطی از هنجارهای قانونی رخ می‌دهد.


پندار سیستم

به گفته این مقام مسئول، شفافیت همان اطلاع‌رسانی اطلاعات مهم و مفید است و شفافیت و پاسخ‌گویی دو عامل اصلی مبارزه با فساد است. وی تأکید کرد، آحاد جامعه باید به‌عنوان حلقه‌های مکمل، مبارزه با فساد را با عزم و خواست ملی مطالبه کنند. پرتوی ادامه داد: مبارزه با فساد اقتصادی، یک کار سیاسی نیست و نیازی به شعار، هیاهو و سیاه‌نمایی ندارد، بلکه کاری حرفه‌ای است. وی بیان کرد: برای حرکت به سوی جامعه عاری از فساد، باید کار را به کاردان سپرد و حسابداران و حسابرسان باور شوند تا چتر حمایتی بر سر سرمایه‌گذاران ارزش‌افزا گشوده و خواب بر مفسدان اقتصادی کشور آشفته شود.

دبیرکل انجمن حسابداری ایران تأکید کرد: مبارزه با فساد نباید صرفا پس از وقوع باشد، زیرا نتیجه‌ای جز بی‌انگیزه‌کردن مردم ندارد، بلکه باید پیش و هنگام وقوع با آن مبارزه کرد. به گفته وی، این مهم نه با شعار و صحبت که با ایجاد ساختارهای جدید و عملی میسر است. پرتوی در خاتمه با بیان اینکه نکته مهم، مسدودکردن راه فساد است، هشدار داد: اکنون جامعه راهی را به اشتباه می‌رود که در آینده نزدیک بهای آن را خواهد پرداخت.

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.