- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

چرا مسئولین تامین‌اجتماعی درمقابل دست‌درازی‌ها سکوت می‌کنند؟

یک کارشناس تامین اجتماعی می‌گوید، هنوز پس از گذشت سه دهه از ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در وزارت بهداری، یک گزارش شفاف از نحوه هزینه‌کرد اموال بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ارائه نشده است و حتی مسئولین وقت از اقدامات خود تبری می‌جویند.


«علی اصغر بادبان» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب، اظهار داشت: با وجود گذشته سه دهه از ادغام بخش درمان تامین اجتماعی در وزارت بهداری یک بیلان مالی شفاف از نحوه هزینه‌کرد و اموال بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ارائه نشده است.

بادبان با بیان اینکه مسئولین وقت از این اقدام خود همواره تبری جسته‌اند، تصریح کرد: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی با علم به این اتفاق هولناک تمایلی ندارند که بار دیگر از یک سوراخ گزیده شوند چراکه باور دارند پشت دوباره این ادغام نیت خیری وجود ندارد.

این کارشناس تامین اجتماعی با اشاره به انحراف طرح تحول سلامت از مسیر خود، تصریح کرد: از زمان اجرای طرح تحول سلامت هزینه‌های جراحی، بستری، هتلینگ به گونه‌ سرسام‌آوری افزایش یافت که در این شرایط هیچکس قادر به استفاده از امکانات درمانی وزارت بهداشت نیست.

بادبان با اشاره به اقدام به موقع کمیسیون تلفیق مجلس در رد طرح ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی، افزود: حال در این شرایط به نظر می‌رسد که وزیر بهداشت می‌خواهد با لجاجت بر خواسته‌های خود از طریق لابی‌گری‌ و شلوغ‌کاری فضای تنش‌آمیز قبلی را حفظ کند تا شاید بتواند برای خود از آب گل‌آلود ماهی بگیرد.

این کارشناس تامین اجتماعی با اشاره به بدهی ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: دولت تامین اجتماعی را حیات خلوت خود می‌داند که البته چندان نیز مقصر نیست چراکه مسئولین سازمان تامین اجتماعی در برهه‌های حساس در مقابل دست‌درازی‌ها سکوت کرده‌اند.

بادبان با تاکید بر اینکه مسئولین سازمان تامین اجتماعی باید به صراحت تکلیف خود را با دست‌اندازی‌های نامشروع مشخص کنند، تصریح کرد: اگر تاکنون به صراحت مخالفت‌ها با این ادغام علنی می‌شد هم اکنون وزیر بهداشت تامین به سازمان تامین اجتماعی همانند یک کودک یتیم نگاه نمی‌کرد.