نرم افزارحسابداری صدگان

علیرغم رکود حاکم بر اقتصاد ایران؛ مالیات کشاورزان ۵ برابر شد

1 556

حسابداراپ

 

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به مشکلات تولید در شرایط رکود در اقتصاد کشور گفت: با وضع مالیات‌های سنگین در مسیر تولید سنگ‌اندازی می‌شود.


به گزارش تسنیم، جلال محمود زاده بابیان اینکه یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان ما در کشور مساله مالیات است، اظهار داشت: در شرایط فعلی به‌جای اینکه موانع تولید برطرف شود با وضع مالیات‌های سنگین در مسیر تولید سنگ‌اندازی می‌شود.

پندار سیستم

وی افزود: به‌عنوان‌مثال بعضی از کشاورزان و تولیدکنندگان در سال قبل ۱۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کرده‌اند و برای امسال باوجوداینکه بر بیشتر بخش‌های اقتصادی رکود حاکم بوده مالیات ۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفته‌شده است.

نماینده مهاباد تأکید کرد، البته مشکل افزایش مالیات بیشتر برای واحدهای کوچک و متوسط و کارگاه‌ها مشکل‌ساز شده است و بدون اینکه وضعیت مردم در نظر گرفته شود اقدام به افزایش مالیات‌ها نموده‌اند.

محمود زاده ادامه داد، عمده فعالیت‌های اقتصادی استان آذربایجان غربی بر بحث کشاورزی استوار است، از طرفی بر فعالیت‌های مربوط به کشاورزی قانوناً مالیاتی نباید وضع شود. این در حالی است که درآمدهای حاصل از مالیات وزارت اقتصاد در استان آذربایجان غربی بیشتر از استان صنعتی اراک است.

وی بیان کرد: البته در استان چندین شرکت مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی فعال هستند که بر اساس گزارش‌هایی که به دست بنده رسیده است مدیران این شرکت‌ها تهدید شده‌اند درصورتی‌که مالیاتشان را پرداخت نکنند به دادگاه معرفی خواهند شد.

 


محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. شهرام مشتاقي می گوید

    سلام .ايكاش توضيح بهتري ميدادند تا مشخص شود فعاليتهاي كشاورزي كه از ماليات معاف بوده مشمول ماليات قرارگرفته و يا اينكه برخي فعاليتهاي ديگر غير كشاورزي از منظر ايشان فعاليت كشاورزي تلقي شده و ايكاش مسئولين مالياتي استان آذربايجان غربي در اين رابطه اطلاع رساني كنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.