نرم افزارحسابداری صدگان

جلوگیری از تخلیه بانک‌ها با شفافیت‌ صورت‌های مالی

0 543

حسابداراپ

 

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به همکاری این پژوهشگاه با هیئت نظارت بانک مرکزی برای کاهش رقابت ناسالم بین‌بانک‌ها، گفت که قصد داریم با شفافیت و اصلاح صورت‌های مالی بانک‌ها از این اتفاق جلوگیری کنیم.


به گزارش ایسنا، علی دیواندری – رئیس پژوهشکده پولی و بانکی – امروز در ششمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که در بانک مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: نواقص و ایرادات ساختاری نظام بانکی باید با گسترده‌تر شدن پژوهش و تمرکز بر پژوهش‌های تقاضا شده بر مبنای اقتصاد مقاومتی گسترش یابد.

وی در همین رابطه افزود: تمرکز پژوهشکده پولی و بانکی گسترش پژوهش برای گره ‌گشودن مشکلات بانکی است.

پندار سیستم

دیواندری با بیان اینکه برای ثبت وسایل غیرمنقول سیستم مناسبی در اختیار نداریم، ادامه داد: برای وسایل غیرمنقول مانند امتیازات تجاری یا درآمدهای آتی سیستم متمرکزی نداریم و دیده‌ شده که یک بدهکار در موارد مختلف از آن‌ها استفاده کرده است و برای نظام بانکی مشکل به وجود آورده است. باید با انجام کار کارشناسی برای به وجود آوردن سیستم ثبت مناسب برای استعلام این گونه وسایل به وجود آید.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در رابطه با همکاری این پژوهشکده با هیئت نظارت برای جلوگیری از تخلیه بانک‌ها گفت: باید با همکاری هیئت نظارت بانک مرکزی، شفافیت صورت‌های مالی بانک‌ها افزایش یافته تا از تخلیه بانک‌ها و مشکلاتی که در این زمینه به وجود می‌آید جلوگیری شود و ساختار مالی بانک‌ها اصلاح شود.

دیواندری در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا ادامه توقف نمادهای بانک‌ها به این معنا نیست که خسارتی که به بانک ها وارد شده با پول مردم جبران می‌شود؟ گفت: به نظر من بانک‌هایی که مجمعشان تشکیل شده، باید نمادشان باز شود.

وی در رابطه با معرفی پژوهشگران پولی و بانکی گفت: امسال با همکاری ۲۶ بانک، ۲۶۰ پژوهش و ۵۲ کتاب به دست ما رسیده است که مورد بررسی داوران قرار گرفت.

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.