نرم افزارحسابداری صدگان

تغییر واحد پول ملی دردسرساز می‌شود

0 624

حسابداراپ

یک اقتصاددان با اشاره به تصویب تغییر واحد پول ملی کشور از ریال به تومان در هیات دولت گفت: تغییر واحد پولی ایران بدون انجام اصلاحات ساختاری دردسرساز می‌شود.


محسن یزدان‌پناه در خصوص تصویب تغییر واحد پول ملی ایران از ریال به تومان در جلسه امروز هیات دولت به مهر گفت: به طور کلی تغییر صفر و حذف آن از پول ملی، آثار جدی بر اقتصاد ایران نخواهد داشت؛ مگر اینکه این تحول در یک بسته ساختاری قرار گیرد؛ به این معنا که این بحث ساختاری، تغییر انتظارات کنش‌گرای اقتصادی به وجود آورد و این انتظارات مدیریت شود.

پندار سیستم

محقق دانشگاه آراسموس هلند افزود: وقتی دیدگاه منفی به ترتیبات پولی و سیاسی وجود دارد، آن دیدگاه نیز نسبت به واحد سنجش پول که ریال است، منتقل خواهد شد و بنابراین وقتی اصلاحات ساختاری انجام شود، آنگاه می‌توان از اجرای پروژه تعیین پول ملی، سربلند بیرون آییم؛ نه اینکه جایی که ریال بدنام است، تومان را جایگزین آن کنیم.

این اقتصاددان معتقد است که اکنون زمان تغییر واحد پول ملی نیست، چراکه اصلاحات ساختاری انجام نشده و کشور در اوضاع نامساعدی در حوزه دارایی‌های بانکی قرار دارد.

گفتنی است هیات وزیران در جلسه  چهارشنبه، تصویب کرد که واحد پول ایران از «ریال» به «تومان» تغییر کند. بر این اساس، در جلسه ای که به ریاست جت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد، برخی از مواد لایحه بانک مرکزی تصویب شد که یکی از مهمترین این موارد، حذف یک صفر از پول ملی بوده است. براساس موادی از این لایحه که به تصویب هیات وزیران رسید، واحد پول ایران، «تومان» و برابر با ۱۰ ریال ‏تعیین شد. هنوز جزییاتی از چگونه این تغییر منتشر نشده و به نظر می رسد این موضوع بسیاری از کارشناسان و مسوولان را غافلگیر کرده است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.