نرم افزارحسابداری صدگان

تصویب حق مسکن کارگران در سایه بی تفاوتی

0 1,050

حسابداراپ

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید ۲۰ هزار تومانی که روی حق مسکن کارگران آمده رقمی نبود که آنها را یکسال و نیم متضرر کند و دست آخر از نیمه دوم سال در فیش های حقوقیشان اعمال شود.

پندار سیستم


هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ابلاغ مصوبه افزایش حق مسکن کارگران به ادارات کار گفت: این مصوبه به تمام ادارات کار ابلاغ شده و از مهرماه قابلیت اجرا دارد که بر اساس آن حق مسکن کارگران با ۲۰ هزار تومان افزایش به ۴۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: متاسفانه علیرغم ناچیز بودن رقم حق مسکن، تصویب آن در سایه بی‌تفاوتی و بی اهمیتی صورت گرفت و کارگران یکسال و نیم ضرر کردند، علاوه بر آن عدم پرداخت ۳۶۰ هزار تومان حق مسکن معوق مبلغی نبود که به کارفرمایان فشار بیاورد و به نادیده گرفتن یکسال و نیم مصوبه بیانجامد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در ادامه با اشاره به آغاز جلسات دستمزد از هفته آینده گفت: کمیته‌های مزد تشکل‌های کارگری همچون سالهای گذشته تحقیقات میدانی خود را در خصوص وضعیت معیشت خانوارها انجام داده و آخرین رقم حقوق و دستمزد کارگران را در نقاط مختلف رصد می‌کنند. این کمیته ها بازوی کمکی شورای عالی کار هستند تا در خصوص دستمزد تصمیم واقعی‌تری گرفته شود.

ابوی تصریح کرد: اگر بخواهیم با واقعیتها پیش برویم دستمزد کارگران نباید تا این حد پایین باشد زیرا خط فقر و آمار بانک مرکزی چیز دیگری می‌گوید و شرایط معیشت خانوارهای کارگری بسیار وخیم و دشوار شده است.

وی با اشاره به اعلام افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان دولت گفت: درست است که افزایش حقوق کارمندان دولت ۱۰ درصد اعلام شده ولی معیشت آنها با همین افزایش هم تامین می‌شود چون بسیاری از سازمانها و دستگاههای دولتی از مزایای رفاهی و انگیزشی برای نیروهای خود برخوردارند و از این طریق معیشت کارمندان دولت تامین می‌شود در حالی که کارگران نه تنها حقوقشان بلکه معیشتشان هم تامین نیست مزایای جانبی قابل توجهی هم ندارند.

این مقام مسئول کارگری ابراز امیدواری کرد: جلسات دستمزد که از هفته آینده آغاز می‌شود با در نظر گرفتن خط فقر، هزینه‌های واقعی زندگی و وضع معیشت خانوارهای کارگری دنبال شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.