نرم افزارحسابداری صدگان

اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان

0 944

حسابداراپ

دراین زمینه طرحی آماده شده که هفته آینده به هیات رییسه مجلس تقدیم می شود به طوری که بر اساس ماده واحده این طرح تبصره یک قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به نوعی اصلاح می شود.


زهرا سعیدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تلاش مجلس برای محدود کردن به کارگیری بازنشستگان خبر داد و گفت: بااصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان باید ازجوانان تحصیلکرده و ونخبگان جویای کار در دستگاه ها استفاده کرد.

دراین زمینه طرحی آماده شده که هفته آینده به هیات رییسه مجلس تقدیم می شود به طوری که بر اساس ماده واحده این طرح تبصره یک قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به نوعی اصلاح می شود.

پندار سیستم

زهرا سعیدی با اشاره به آماده سازی طرحی با هدف اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، گفت: قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب اردیبشهت سال جاری جای اصلاح دارد که این اصلاحات به نفع جوانان و نخبگان جویای کار است زیرا در قانون فعلی دایره به کارگیری بازنشستگان در نهادها و دستگاه های دولتی به نوعی باز گذاشته شده یعنی قانون بازهم شرایط اشتغال بازنشستگان در بسیاری از پست های مدیریتی را فراهم کرده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید با تصویب قانونی جدید از به کارگیری بازنشستگان تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرد، افزود: طبق ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، استفاده ازبازنشستگان در کلیه دستگاه های استفاده کننده ازبودجه عمومی دولتی درکل کشور ممنوع است اما برای این قانون نیز استثنائاتی درنظرگرفته شده است که این استثناها نیز جای اصلاح دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبق اصلاح صورت گرفته در طرح اصلاح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان به کارگیری مقامات در بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنها با ایثارگران و فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر در سمت‌های مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات دردستگاه متبوع خود بلامانع و دارندگان اختیارات خاصه مقام معظم رهبری نیز مستثنی هستند.

منبع:خانه ملت



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.