نرم افزارحسابداری صدگان

تعطیلی طلافروشی‌ها در اعتراض به بالا بودن مالیات بر ارزش افزوده

0 740

حسابداراپ

رییس اتحادیه طلا و جواهر زنجان از تعطیلی مغازه‌های طلافروشی این استان به دلیل بالا بودن میزان مالیات بر ارزش افزوده طلا خبر داد.


سید محمد صفایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعتراض بازار طلا فروشان زنجان نسبت به بالا بودن مالیات بر ارزش افزوده طلا عنوان کرد: در دو روز گذشته حدود هفت – هشت مورد برگه مالیات ارزش افزوده با مبلغ ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون ابلاغ شده است که مربوط به سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ می‌شده است.

پندار سیستم

وی افزود: در پی این موضوع برخی از همکاران در بازار طلافروشان زنجان اعتراض خود را با توجه به رکود حاکم بر بازار اعلام کردند و برخی از همکاران نیز موفق به دریافت مالیات بر ارزش افزوده نشدند و مغازه‌های خود را بستند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر زنجان ادامه داد: مغازه‌های بازار طلا فروشان در زنجان تعطیل هستند اما با پیگیرهایی که با معاونت امنیت سیاسی استانداری و با مدیرکل دارایی صورت گرفت، تصمیم گرفته شد که از امروز مغازه‌ها فعالیت‌شان را انجام دهند.

صفایی اضافه کرد: اعتراض همکاران ما مربوط به شرایط فعلی بازار و رکود موجود در بازار است که روز به روز بدتر شده است و مالیات بر ارزش افزوده با رقم فعلی (۹ درصد) قابل پرداخت نیست و باید در این زمینه تعامل و همکاری لازم با اداره امور دارایی برای لحاظ کردن تخفیف در مالیات بر ارزش افزوده انجام شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با مذاکرات انجام شده، حداکثر تخفیف برای مالیات بر ارزش افزوده طلا لحاظ شود.

 

درپی اعتراض طلافروشان صورت می‌گیرد/احتمال کاهش ۶ درصدی مالیات بر ارزش افزوده طلا

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا ضمن اشاره به مکاتبات انجام شده با نهاد ریاست جمهوری و مجلش شورای اسلامی، از احتمال کاهش شش درصدی مالیات بر ارزش افزوده طلا خبر داد.

محمد ولی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مکاتباتی توسط اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با کمیسیون اقتصادی دولت و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با میزان مالیات بر ارزش افزوده طلا انجام شده است، اظهار کرد: در این مکاتبات نظرات فنی و کارشناسی در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده عنوان شده و خواستار کاهش میزان این مالیات شده ایم.

وی ادامه داد: در ارتباط با تبعات بالا بودن میزان مالیات بر ارزش افزوده طلا که در حال حاضر ۹ درصد است، توضیحاتی به هر دو مجموعه مذکور ارائه شده و قرار است به زودی در جلساتی حضوری نقطه نظرات طرفین اعلام شود. علاوه بر این، پیش بینی های خود را در مورد شرایط مختلف بازار طلا عنوان کرده ایم که امیدواریم مدنظر قرار گیرد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان مالیات بر ارزش افزوده طلا ۹ درصد است، بیان کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده احتمال کاهش شش درصدی مالیات بر ارزش افزوده طلا وجود دارد و بر اساس پیش بینی های مختلف انتظار می رود که میزان مالیات بر ارزش افزوده طلا سه درصد لحاظ شود اما این مسئله هنوز قطعی نشده و در آینده نزدیک اعلام می شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.