نرم افزارحسابداری صدگان

چرا برخی از کارفرما‌یان حق بیمه کارگران را پرداخت نمی‌کنند؟

0 498

حسابداراپ

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم خود به کارگران سرباز می‌زنند.

پندار سیستم


سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: برخی از کارفرمایان، از پرداخت حق بیمه سهم خود به کارگران سرباز می زنند، که این امر دلایل متعددی دارد.

وی افزود: با وجود شرایط اقتصادی نامطلوب کشور، اکثر کارفرمایان دچار ورشکستگی شده و برخی از آن‌ها، کارگاه خود را به طور کامل تعطیل و برخی دیگر با چنگ و دندان در تلاش برای ادامه راه هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کارفرمایان برای تأسیس یک کارگاه ، مجبور به دریافت وام چند میلیونی با سودهای آنچنانی هستند که در همان ابتدای کار، به دلیل اقساط سنگین و تراز نبودن دخل و خرج، کمر خم می‌کنند.

خدادادی تصریح کرد: حال در این میان کارگاه با تعداد زیادی پرسنل و کارگر فعالیت خود را آغاز می‌کند، اما پس از مدتی کارفرما با انجام حساب و کتاب، پی می‌برد که از پس هزینه‌های پیش رو برنمی‌آید، بنابراین اولین مسیری که برای کاهش هزینه‌ها حذف می‌شود، حق بیمه کارگران است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین اگر می‌خواهیم فشار را از روی کارگر برداریم، در ابتدا باید به کارفرمایان تسهیلات خوب ارائه دهیم.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.