نرم افزارحسابداری صدگان

نامه‌ی فدراسیون بین‌المللی حسابداران به پاپ فرانسیس

0 825

حسابداراپ

فدراسیون بین المللی حسابداران IFAC طی نامه‌ای به پاپ فرانسیس از نقش حرفه‌ی حسابداری در کمک به مبارزه علیه تقلب و فساد مالی گفت.


درپی کنگره‌ی جهانی حسابداران در سال ۲۰۱۴ که در رم برگزار شد، پاپ فرانسیس هزاران حسابدار را به یک گردهمایی خصوصی در واتیکان دعوت کرد و از آن‌ها برای مبارزه با تقلب و فساد یاری خواست. رئیس فدراسیون بین المللی حسابداران الیویا کرتلی Olivia Kirtley رئیس اسبق انجمن حسابداران رسمی آمریکا، نامه‌ای در پاسخ به درخواست دو سال پیش پاپ منتشر ساخت.

پندار سیستم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه‌‎ی حسابداران رسمی ایران به نقل از «اکانتینگ تودی»، الیویا کرتلی در نامه‌ی خود خطاب به پاپ خاطرنشان کرد که پس از ملاقات با پاپ، فدراسیون بین المللی حسابداری بر تشدید فعالیت‌های حرفه‌ای خود در مسیر کاهش عرضه و تقاضا به سمت تقلب و فساد متمرکز است. وی اشاره کرد که IFAC به دنبال افزایش توانایی و ظرفیت‌های حرفه‌ی حسابداری در کشور‌های در حال توسعه است. همچنین  IFAC  از شفافیت و کامل بودن اطلاعات مالی تحت استانداردهای بین المللی حسابداری در بخش عمومی حمایت کرده است.وی معتقد است خدمت در جهت منافع عمومی، هسته‌ی اصلی مأموریت فدراسیون بین المللی حسابداران است و مبارزه با تقلب و فساد مالی یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های IFAC برای حمایت از این منافع عمومی است، و تأکید کرد که واضح است که حسابداران مهارت‌ها و تجربیات ارزشمندی دارند که در این راستا  می توانند به کار گیرند.

پاپ فرانسیس در سال ۲۰۱۴ خاطر نشان کرده بود، حسابداران همیشه برای انجام مسئولانه‌ی کار خود، وفاداری، عدالت و دفاع شجاعانه از حقوق ضعیفان و فقیران  پیشگام بوده‌اند و حرفه‌ی حسابداری با ارائه‌ی مشاوره‌های مالی و اقتصادی از کسب‌وکارهای تجاری حمایت می‌کند، اما خدمت آنان برای پاسخ به نیازهای اقتصادی و مالی کافی نیست. بر همین اساس، وی ایجاد و پرورش اخلاق در اقتصاد و بخش مالی را امری ضروری دانسته است.

منبع: www.accountingtoday.com



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.