نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات بر ارزش افزوده طلا کاهش می‌یابد

0 811

حسابداراپ

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: مالیات بر ارزش افزوده طلا کاهش یافته و قرار است این مالیات از روی اجرت ساخت دریافت شود.

پندار سیستم


محمد کشتی آرای در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: مالیات بر ارزش افزوده یک قانون موقتی و آزمایشی بود که در ۵ سال گذشته با اجرای آن مسائلی را در حوزه طلا بوجود آورد از جمله باعث شد که صنعت طلای کشور با رکود روبرو شود.

وی ادامه داد: گرفتن مالیات از روی اصل طلا ، میل به خرید طلا را در مردم کاهش داده به همین دلیل هم این قانون باید اصلاح شود.

کشتی آرای گفت: طلا یک کالای سرمایه ای است و قرار است بعنوان یک کالای خاص نرخ خاص در خصوص مالیات بر ارزش افزوده برای آن در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: قرار است قانون مالیات بر ارزش افزوده در جهت اصلاح حرکت کند و از روی اصل طلا دریافت شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در خصوص اصلاحات ذکر شده ، کار کارشناسی انجام شده و دولت لایحه ای پیشنهاد داده که با تخفیف ویژه و با نرخ خاص روی طلا مالیات دریافت شود.

وی افزود: قرار است نرخ ۹ درصدی مالیات بر ارزش افزوده تعدیل و کاهش پیدا کند و در این باره هم دولت به این نتیجه رسیده و هم طلافروشها چنین درخواستی داشتند.

کشتی آرای اظهار داشت: با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده ، طلافروش ها با یک رکود مضاعف روبرو شدند و مردم تمایلی به خرید طلا ندارند.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد چند دفعه طلا بخرد و آن را تعویض کند گرفتن مالیات بر ارزش افزوده بر روی این کالا باعث می شود اصل طلای فرد از بین برود و یا به صفر نزدیک شود و یا خود دولتمردان هم به این نتیجه رسیدند که این قانون باید با اصلاحاتی برای طلافروش ها اعمال شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت:‌ لایحه این اصلاح به مجلس رفته و ما امیدواریم تا پایان سال این اصلاحات صورت گرفته و همکاران ما با یک روحیه جدید بتوانند صنعت طلای کشور را به پیش ببرند.

وی در پاسخ به این سوال که سازمان مالیاتی مدعی است که طلا فروش ها این مالیات را نمی دهند گفت: ممکن است در اجرای هر قانون مشکلات و مسائلی وجود داشته باشد و متاسفانه در حال حاضر سازمان امورمالیاتی حرف خود را می زند و همکاران ما هم حرف خودشان را می زنند و باید روزی این مسائل شفاف شود.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده پیش بینی شده بحث شفافیت سازی در معاملات طلاست و طبیعتا نوعی شفاف سازی با اصلاحات صورت گرفته انجام خواهد شد.

کشتی آرای افزود: کلیه معاملات و داد و ستدهای مالی باید در چارچوب قانون صورت بگیرد و با اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده این مسائل حل شده و بدبینی ها از بین می رود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: ظرف یکی دو ماه آینده شاهد برخی نوسانات در بازار طلا خواهیم بود.

محمد کشتی آرای افزود: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال میلادی نزدیک می شویم و همچنین بدلیل تسویه حسابهای مالی که در برخی شرکتها و موسسات مالی صورت می گیرد نوسانات در بازار طلا طی چند ماه آینده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سال جاری علاوه بر مسائل ذکر شده ، مسائل سیاسی که در دنیا حاکم است نیز به این نوسانات دامن می زند.

کشتی آرای درباره نوسانات یک ماه اخیر گفت: بعضی از ابهامات در مسائل سیاسی دنیا التهاباتی را در بازارهای مالی بوجود آورد که این التهابات تاثیر مستقیم بر روی قیمت طلا داشت.

وی ادامه داد: ابهامات سیاسی که در هفته اخیر وجود داشت باعث شد که بسیاری از بازارهای مالی واکنش نشان دهند و ارزش سهام، قیمت نفت و ارزش دلار در بسیاری از بازارهای جهانی کاهش پیدا کرده است در نتیجه تنها سرمایه مطمئن و کالایی که معمولا بلافاصله مردم به سمت آن می روند طلاست و این امر باعث افزایش تقاضا در بازارهای جهانی شد.

کشتی آرای افزود: قیمت طلا به یک رکورد بالای ۱۳۲۰ دلار رسید اما بعد از فروکش کردن این التهابات سیاسی نوعی آرامش در بازارهای مالی بوجود آمد و این بازارها خودشان را پیدا کردند.

وی ادامه داد: قیمت طلا در این شرایط بطوری کاهش پیدا کرد که از قبل هم کمتر شده و ۷۷ دلار بیشتر از قبل کاهش پیدا کرد و در مجموع حدودا ۶.۵ درصد قیمت جهانی طلا این روزها با افت مواجه شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: قیمت طلا طی چند روز اخیر در بازارهای جهانی ثابت است و علت آن هم این است که هنوز سمت و سوی قیمت طلا مشخص نیست و در آینده ای نه چندان دور با مشخص شدن برخی از این مسائل قیمتها هم مشخص خواهد شد.

وی افزود: هیجانات در بازارهای مالی طبیعی است و در مسائل سیاسی گذشته هم که دقت کنیم، این مسائل در یک مقطعی شوک به بازارهای مالی وارد کرده و گاهی این شوک به سمت بالا و گاهی به سمت پایین بوده است.

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.