نرم افزارحسابداری صدگان

طرح مجلس درباره چک کامل نیست

0 520

حسابداراپ

رئیس کمیسیون بازار، پول و سرمایه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران با اشاره به اینکه سود شرکت‌های بورسی در سال آینده هم کاهش می‌یابد، از طرح صدور چک در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد.


به گزارش خبرنگار مهر، علی سنگینیان در نشست هیأت نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه سود شرکت‌های بورسی در سال ١٣٩٣ به ٦٥٠ میلیارد هزار میلیارد ریال رسید، گفت: سود این شرکت‌ها در سال ١٣٩٤ به ٥٨٠ هزار میلیارد ریال و در ١٣٩٥  در حدود ٤٦٠ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده بود اما رقم محقق شده، کمتر از این خواهد بود.

وی با بیان اینکه سود شرکت های بورسی در سال آینده نیز کاهش پیدا می‌کند، افزود: با توجه به شرایط کنونی، سال آینده حداقل در شش ماه نخست سال خوبی برای بازار سرمایه نخواهد بود؛ مگر اینکه اتفاق خاصی مانند جهش نرخ ارز و افزایش قیمت نفت رخ دهد و پیش‌بینی‌ها را تغییر دهد.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه با انتقاد از طرح صدور چک در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طرحی که بدون مشارکت بانک مرکزی و دستگاه قضایی تدوین شود، طرح کاملی نیست.

وی با اشاره به اینکه این طرح ایرادات فعلی قانون چک را برطرف نکرده و ایرادات جدیدی به آن اضافه خواهد کرد، افزود: به عنوان نمونه، این طرح یکسری تکالیف برای بانک ها مشخص کرده است که معتقدم بانک ها زیر بار این تکالیف نمی‌روند چون استقلال بانک ها را خدشه‌دار می‌کند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.