- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

طرح شناسه دار کردن انبارها اجرائی می شود

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از اجرایی شدن طرح شناسه دار کردن انبارهای استان همزمان به صورت کشوری از ابتدای آذر ماه سال جاری خبر داد.


به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی صبح پنج شنبه در ششمین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه سمنان، در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه برخی استان‌ها نسبت به اجرا کردن طرح شناسه انبارها از آبان ماه اقدام کرده اند، از اجرایی شدن این طرح به صورت کشوری از ابتدای آذر ماه خبر داد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه های عضو بابت اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح شناسه دار کردن انبارها و مبارزه با قاچاق کالا از برگزاری گشت های مشترک بازرسی و نظارت با دستگاههای عضو کارگروه با رویکرد ارشادی به جهت جلوگیری از ایجاد التهاب در بازار خبر داد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی و آگاه سازی در امر مبارزه با قاچاق کالا اضافه کرد: برنامه ریزی و برگزاری کارگاه های آموزشی پیرامون مبارزه با پدیده شوم قاچاق تا پایان سال نیز در دستور کار دبیرخانه کارگروه قرار دارد و دستگاه های عضو نیز این موضوع را در اولویت برنامه های آتی خود قرار دهند.

رئیس دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان نیز در این جلسه ضمن اشاره به تدوین دستورالعمل جدید مبارزه با قاچاق در سطح عرضه، حسن اجرای آن را مستلزم مشارکت تمامی دستگاه های عضو کارگروه دانست.

سیدعلیرضا هاشمی جدیت در مبارزه با قاچاق در سطح عرضه با تکیه بر ساماندهی واحدهای صنفی و صنوف فاقد پروانه و تشدید بازرسی‌ها از صنوف توسط اتاق های اصناف را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: این امر نیازمند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از طریق فضاهای مجازی، برگزاری کارگاه های آموزشی، همایش و سایر اقدامات فرهنگی، تبلیغی و نمادین است.

وی با اشاره به ظرافت و تخصص کار در امر مبارزه با قاچاق در سطح عرضه، آموزش بازرسان شاغل در این زمینه و مشارکت تشکل ها، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون را مورد تاکید قرار داد و خواستار  مشارکت و معرفی تشکل های مردم نهاد توسط اداره کل تعاون، رفاه، کار و امور اجتماعی استان به دبیرخانه کارگروه شد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان از تمام دستگاه ها خواست در امر بازرسی در حیطه وظایف ذاتی و سازمانی خویش اهتمام ورزیده و بحث حمایت از تولید داخلی را به طور جد مد نظر قرار دهند.

 هاشمی در پایان از برگزاری دوره های آموزشی تربیت مربی در مباحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از کالاهای ایرانی با محوریت کمیسیون استان سمنان و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد.

گزارش شش ماهه توسط نمایندگان محترم اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل گمرگ و اداره دخانیات استان نیز در این نشست ارائه و بحث و تبادل نظر شد.