نرم افزارحسابداری صدگان

راه‌اندازی سامانه جدید راستی آزمایی برخط اظهارنامه‌های مالیاتی

0 975

حسابداراپ

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سامانه جدید و الکترونیکی مالیاتی بزودی راه‌اندازی و در آن اظهارنامه‌های مؤدیان با اطلاعات برخط همه منابع اطلاعاتی موجود راستی آزمایی می‌شود.

پندار سیستم

 

به گزارش رسانه مالیاتی، سید کامل تقوی‌نژاد روز شنبه در دیدار فعالان اقتصادی استان کرمانشاه در اتاق بازرگانی این شهر افزود: اعداد قید شده در اظهارنامه در سامانه جدید وارد و با اطلاعات اخذ شده از منابع بانکی، بیمه، گمرک، حمل ونقل، شهرداری، راه و شهرسازی، ثبت اسناد و املاک، ثبت احوال و شرکت پست راستی آزمایی خواهد شد. به گفته او «البته هم‌اکنون نیز اطلاعات گمرک، ثبت احوال و شرکت پست به صورت برخط و سایر دستگاه‌ها به صورت آفلاین در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دارد.»

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: با اجرای سامانه جدید انتظار می‌رود حدود ۹۰ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی پذیرفته و تنها به ۱۰ درصد اظهارنامه ها رسیدگی شود.

آنچنان که تقوی‌نژاد گفت، هم‌اکنون محاسبه مالیات توسط سازمان امور مالیاتی (علی الراس) از روی ناچاری صورت می‌گیرد اما بزودی این شیوه هم حذف می‌شود که امیدواریم این حذف از استان کرمانشاه کلید بخورد.

️او ایجاد صندوق ماشینی در همه واحدهای صنفی را اجباری دانست اما گفت که ما در این زمینه به حرف مؤدی اعتماد می‌کنیم به شرط اینکه اتحادیه مربوطه هم آن را تأیید کند.

️رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین درباره چگونگی همخوانی شعار رونق تولید با افزایش درآمد مالیاتی گفت: ما معتقدیم که بخش عمده‌ای از اقتصاد با عنوان خاکستری و سیاه مالیات نمی‌دهند که مربوط به حوزه قاچاق و سایر بخش‌های پنهان مالی است که به فرار مالیاتی مشهور است.

️تقوی‌نژاد عنوان کرد: از نظر سازمان امور مالیاتی کشور مؤدیان مالیاتی راستگو هستند و درصد کمی هم که ممکن است اطلاعات غلط بدهند با ابزارهای مختلف از جمله کنترل حساب بانکی راستی آزمایی می‌شوند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی به برخورد نامناسب یک سرممیز در یکی از اداره‌های مالیاتی تهران با یک مؤدی مالیاتی اشاره کرد و گفت که همکاران من با گل و شیرینی از آن مؤدی عذرخواهی کردند و ۱۱ نفر نیرو هم در این باره تعلیق شدند. تقوی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: جهت‌گیری اصلی دولت یازدهم حرکت بر مبنای اقتصاد مقاومتی، کنترل تورم و رونق اقتصادی است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.