نرم افزارحسابداری صدگان

دولت بدون استراتژی مشخص مالیات وصول می کند

0 647

حسابداراپ

بیست و هفتمین نشست شورای گفت وگوی استان تهران در حالی برگزار شد که فعالان اقتصادی حاضر در این جلسه، گلایه هایی جدی نسبت به آنچه سیاست های دولت در بخش مالیات و تعرفه گذاری می خواندند، مطرح کردند. آنها معتقدند بیشترین فشار مالیاتی این روزها به بخش صنعت وارد می شود و نوع تعرفه گذاری ها نیز نتیجه مناسبی در پی ندارد و به اقتصاد کشور کمکی نمی کند.

 

 در ابتدای این نشست مسعود خوانساری به مرور برخی از مهم ترین تحولات اقتصادی یک ماه اخیر پرداخت و با بیان مشکلاتی که در زمینه بودجه وجود دارد، به رکود موجود در بخش صنعت پرداخت و گفت: با وجود آنکه رشد برخی از بخش های اقتصاد مثبت شده است و اگرچه پیش بینی ها از وقوع رشد ۵ درصدی در سال جاری حکایت می کند، اما به نظر می رسد رونق مورد انتظار در صنعت حاصل نشده و در برخی بخش ها به ویژه در بخش ساختمان و صنایع وابسته به آن رشد، همچنان منفی است.

پندار سیستم

در ادامه این جلسه، محمدرضا مس فروش، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه فشار مالیات بر بخش تولید کمرشکن است، گفت: در جلسات ستاد تسهیل و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی و معدنی یکی از سه موضوع مهمی که مطرح می شود، موضوع مالیات است و از این ناحیه به طور فزاینده ای روی حوزه تولید فشار می آید. مس فروش افزود: موضوع مهم دیگری که باید گفته شود، کاهش واردات در کشور و در استان تهران است. البته تفکیکی میان کالاهای سرمایه ای، واسطه ای و مصرفی صورت نگرفته است تا مشخص شود کاهش واردات بیشتر مربوط به کدام بخش است.

درواقع اگر واردات کالاهای سرمایه ای و واسطه ای کاهش یافته باشد، اتفاق مثبتی رخ نداده است.در ادامه این جلسه، خوانساری با بیان برخی ایراداتی که به نحوه تدوین بودجه توسط دولت وارد است، گفت: در موضوع وصول مالیات، بخش صنعت و آن دسته از فعالان اقتصادی که به صورت شفاف فعالیت می کنند، بیشترین فشار را متحمل می شوند و این نوع مالیات ستانی به نوعی صنعت را زمین گیر کرده است. البته فعالان بخش خدمات و اصناف چنین فشاری را بسیار کمتر احساس می کنند. رییس اتاق تهران افزود: ازاین رو به نظر می رسد در رشد اقتصادی امسال، صنعت سهم ناچیزی را به خود اختصاص دهد و از این بخش شاید صرفا بخش های نفت و پتروشیمی رشد های بالایی را رقم بزنند.



 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.